00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Taksimetar brže kuca: Koliko je poskupeo taksi prevoz u Beogradu

© Sputnik / Lola ĐorđevićTaksi vozilo ukrašeno zastavom Srbije
Taksi vozilo ukrašeno zastavom Srbije - Sputnik Srbija, 1920, 18.02.2022
Pratite nas
Poskupeo je taksi u Beogradu. Početak vožnje u sve tri tarife od četvrtka košta 220 dinara, a vožnja po kilometru u prvoj tarifi iznosi 80 dinara, u drugoj tj. noćnoj i prazničnoj 100 dinara, a u trećoj 160 dinara, dok sat vremena čekanja košta 900 dinara.
Cena prevoza na relaciji Aerodrom „Nikola Tesla” – područje Beograda za prvu zonu iznosi 1.700 dinara, drugu 2.200, treću 2.700, četvrtu 3.700, petu 5.500 i šestu 7.400 dinara.
Nove cene taksi prevoza putnika ustanovljene su Rešenjem o ceni usluga taksi prevoza putnika na teritoriji Grada Beograda, koje je doneto u četvrtak, kada je održan radni sastanak kom su prisustvovali predstavnici taksi delatnosti u prestonici i gradske vlasti. Time je ujedno otkazan protest taksista koji je bio zakazan od 21. do 26. februara.

Skuplji taksi u Beogradu

Predsednik Saveza auto taksi udruženja Srbije Aleksandar Bijelić pojašnjava za „Sputnjik“ da je taksi poskupeo prvi put posle 11 godina jer je poskupelo i sve što je taksistima potrebno da bi opstali na tržištu, poput goriva, održavanja vozila i državnih nameta, ali i zato što su i plate porasle.

„Svi parametri koji utiču na cenu su skočili za oko 48 odsto. Kada formirate cenu, to nije odokativno koliko se to nekom taksisti dopada ili ne. Cena se formira na osnovu stručne komisije i Saobraćajnog fakulteta, koji je dao formulu na osnovu koje se dođe do određenog iznosa. Naravno, mi nismo primenili maksimalni iznos, jer smatramo da bi to bio priličan udar. Nismo ni pola od toga. Zato smo i rekli da ćemo cene korigovati jedanput ili dvaput godišnje u visini od dva, tri ili četiri odsto i za tri, četiri godine to dovesti na nivo ekonomske cene“, ističe on.

Na pitanje da li će mušterije posle poskupljenja pribeći alternativnim načinima transporta u Beogradu, izuzev gradskog prevoza, on odgovara da taksisti neće da dozvole da se građani voze s nekim ko nije registrovan za obavljanje prevoza tako što će terati državu da primenjuje zakone.
„Posle izbora ćemo da se fokusiramo na sudstvo. Nedopustivo je da stotine predmeta ode u zastaru i da mi protiv takvih prekrišioca nemamo meritorno rešenje. Ispada da su oni bogomdani. Moji taksisti podležu i plaćaju sve kazne, a oni koji su prekršioci tako važnog zakona odu u zastaru. Ne. Sigurno ćemo itekako da organizujemo u maju i junu proteste koji se direktno tiču sudstva“, najavljuje on.
© AP Photo / Paul WhitePojedini građani bi mogli da zamene taksi aplikacijama za prevoz putnika.
Devojke nose zaštitne maske - Sputnik Srbija, 1920, 18.02.2022
Pojedini građani bi mogli da zamene taksi aplikacijama za prevoz putnika.
S druge strane, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“ Dejan Gavrilović smatra da će građani koji su upoznati sa mobilnim aplikacijama za transport putnika da sagledaju razliku u ceni i izaberu prevoznika koji je povoljniji i napominje da je korist za potrošače veća kada je i konkurencija veća.
„Građani će svakako sami da razmotre alternativni prevoz, a možda bi i gradski organi koji dozvoljavaju povećanje cena taksi usluga mogli da dozvole onda i da se pojavi alternativni prevoz, čime bi građanima omogućili neku korist, a ne svi da udaraju po džepu potrošača“, rezonuje on.
Iako vidi logiku u tome da u moru poskupljenja poskupi i taksi prevoz, Gavrilović se pita zašto taksisti nisu pretili protestom kojim bi tražili da se smanje akcize na gorivo, cene registracija, obaveznih osiguranja i tehničkih pregleda, već štrajkom kojim bi zahtevali povećanje cena prevoza putnika, što se prelama preko džepa potrošača.
„Ovo njihovo poskupljenje, računao sam, na 10 pređenih kilometara poskupljuje vožnju za 120 dinara. Nije to neko poskupljenje. Na kraćoj relaciji je ta razlika i manja, ali opet ostavlja gorak ukus da oni jednostavno kažu: ‘Šta nas briga! Borite se vi za svoja prava’, a u stvari su naša, potrošačka prava i njihova, jer i oni osećaju teret viših cena“, napominje on.
Cene taksi prevoza određuju lokalne samopurave. Ako posmatramo celu Srbiju, taksi je najskuplji u Beogradu. Recimo, u Novom Sadu start košta 140 dinara, a u Nišu 110, Požarevcu 90, Jagodini samo 25, dok u Zaječaru ne košta ništa.

Za pet godina 1.000 novih taksista

Osim poskupljenja i usaglašavanja cena na godišnjem nivou, na sastanku između taksista i vlasti bilo je reči i o formiranju radnog tela za davanje predloga za izmene zakonskih i podzakonskih akata, uvođenju novih žutih traka u gradu i postavljanju kamera za njihov nadzor, uređenjutaksi stajališta, pojačanoj kontroli nelegalnih taksi prevoznika, kao i uvođenju novih taksi prevoznika u sistem, kojih u Beogradu trenutno ima skoro 6.000.
„Staviće se između 30 i 50 novih kamera koje će snimati sve prekršioce koji koriste žutu traku mimo Zakona. Nama je cilj da javni prevoz funkcioniše što bolje i što brže. Sad razmišljamo da uvedemo 100, 200 automobila da bismo dobili na kvalitetu prevoza i obnovilitaj broj. Studija koju je takođe radio Saobraćajni fakultet je rekla da u narednih pet godina treba da se pusti 1.000 novih automobila u taksi sistem. To znači da bi oko 200 vozila godišnje trebalo da bude pušteno“, predočava Bijelić.
Saobraćaj u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 12.02.2022
EKONOMIJA
Taksi u Beogradu poskupljuje 22 odsto: Zašto su nezadovoljni i taksisti i građani?
DRUŠTVO
Poskupljuje taksi u Beogradu: Start će ubuduće biti 250 dinara
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala