00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
I pradeda Viktora Troickog zadužio Srbiju
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Taksi u Beogradu poskupljuje 22 odsto: Zašto su nezadovoljni i taksisti i građani?

© Sputnik / Lola ĐorđevićSaobraćaj u Beogradu
Saobraćaj u Beogradu - Sputnik Srbija, 1920, 12.02.2022
Pratite nas
U Beogradu je taksistima odobreno poskupljenje od 22 odsto. Niko nije oduševljen – ni taksisti, a naravno ni građani. Svako ima svoje argumente.
Taksisti kažu da nisu podigli cene već 10 godina, a građani da taksi ne mogu da pronađu kada im je najpotrebniji – po lošem vremenu i za praznike. Od ponedeljka start iznosi 250 dinara, kilometar u prvoj tarifi 73 dinara, u drugoj, prazničnoj i noćnoj, 95. Van grada 146 dinara.
Beogradski taksisti kao da se nisu obradovali poskupljenju, iako su dobili koliko su i tražili – 22 odsto. Nerado komentarišu, ali ističu da taksi godinama nije poskupljivao, piše javni servis.
U ekonomskoj teoriji poskupljenje odvraća korisnike usluga.
"Verovatno će otići, ali opet manje se izdvaja za gorivo i sve. U principu biće to isto u početku, samo manji izdaci", kaže taksista Petar Babić.
Njegov kolega Zoran Radivojević kaže da se vozi onaj ko je navikao da se vozi, ne onaj ko ima para, bez obzira na cenu.
Mušterije kažu da je poskupljenje od 22 odsto veliko za džep građana. Voziće se kao i do sada, kažu, oni koji imaju para.
Gužve u špicevima usporavaju vozila, pa se čini da ih nema dovoljno, tvrde taksisti.
Mušterije pak kažu da ih ima dovoljno, neki kažu i previše, ali da zavisi u koje doba dana traže taksi. Oni koji idu u noćni provod kažu da kada izlaze iz klubova obično ne mogu da dođu do taksija.
"Ima, zavisi od doba dana. Kada nije preveliki špic i loše vreme taksi se uvek nađe", kaže jedna Beograđanka.
Skoro 10 godina nisu menjali cene prevoza, nisu to ni tražili. A poskupelo je gorivo, rezervni delovi, obaveze prema fondovima...
"Imate sada dve velike stavke – to je kredit i održavanje novih vozila plus kasko osiguranje koje morate da plaćate. Tih vozila ima trenutno hiljadu a do kraja godine će ih biti i dve i održavanje", kaže predsednik Saveza taksista Srbije Aleksandar Bijelić.
Poskupljenje potkrepljuje i statistikom. Za deceniju potrošačka korpa je poskupela za 40 odsto, plate su veće za 60, a taksisti su tražili manje – 22 odsto.
"Nije stvar u zaradi, ali taksi nije javni prevoz, autobuski. Morate da platite ako hoćete kvalitet usluge, morate da platite i adekvatnu cenu ako hoćete da to i održavamo. Ne želimo da vas vozimo sa nebezbednim vozilima i da se vi ne osećate prijatno u njima", naglašava Bijelić.
Potpadaju pod javni prevoz, mada taksisti smatraju da nisu masovan, već jedna vrsta komfora. Tvrde da 80 odsto njih rade svaki dan, ali ih sigurno nema toliko i u špicevima, po kiši ili snegu. Uostalom, silne aplikacije i navigacije, sada izmere svačiji učinak. I konkurent CarGo servis zatražio je 1.200 taksi dozvola za svoje članove, što nije beznačajno u ovoj priči, zaključuje javni servis.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala