https://lat.sputnikportal.rs/20220124/povratak-dizela-zasto-direktor-jednog-od-najvecih-automobilskih-giganata-misli-da-nije-sve-u-struji-1133603601.html
Povratak dizela: Zašto direktor jednog od najvećih automobilskih giganata misli da nije sve u struji
Povratak dizela: Zašto direktor jednog od najvećih automobilskih giganata misli da nije sve u struji
Sputnik Srbija
Karlos Tavares, generalni direkto „Stelantis grupe“, jednog od najvećih automobilskih giganata, nastalog spajanjem „Pežo-Sitroena“ i „Fijat-Krajslera“... 24.01.2022, Sputnik Srbija
2022-01-24T14:14+0100
2022-01-24T14:14+0100
2022-01-24T14:14+0100
ekonomija
svet
ekonomija
automobili
svet – ekonomija
nauka i tehnologija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/images/sharing/article/serbian-latin/1133603601.jpg?1643030090
Tavares je to rekao tokom posete dvema italijanskim fabrikama te korporacije u Termoliju i Pratoli Sera.U fabrici u Termoliju, Tavares je govorio o raznim temama uključujući i elektrifikaciju, izrazivši vrlo kritičan stav o politici koja je nametnula prelazak na ovaj oblik mobilnosti.Tavares je rekao da odluke o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi sa sobom nose niz društvenih i ekoloških rizika.On je objasnio da je „elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija“„S obzirom na trenutni evropski energetski miks, električni automobil treba da pređe oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio emisiju ugljen-dioksida tokom proizvodnje baterije i počeo da sustiže blagi hibridni automobil, koji košta upola manje od električnog“, istakao je Tavares.On je potom posetio pogon Pratola Sera, nekadašnju „Fijatovu“ fabriku kod Napulja, gde je objavio neke delova nove detalje strategije „Stelantisa“. Kako je najavljeno, novi službeni poslovni plan biće predstavljeni 1. marta 2022. godine.U razgovoru s upravnim odborom radničkog veća, direktor „Stelantisa“ potvrdio je ulaganje grupe od 30 milijardi evra za elektrifikaciju.Međutim, i pored toga, i dalje će biti mesta za tradicionalne motore, uključujući i dizele. Konkretno, novi dizel motor standarda Euro 7 pod nazivom B.B2, koji je trenutno u naprednoj fazi planiranja. Motor bi za 14 do 16 meseci trebalo da bude spreman za ugradnju u automobile i privredna vozila „Stelantisa“, odnosno u vozila brendova „Alfa romeo“, „Sitroen“, „Dodž“, „Fijat“, DS, „Džip“, „Lanča“, „Opel“, „Pežo“...Tavares je najavio da će svi brendovi „Stelantisa“ u kratkom roku imati bar jedno 100 odsto električno vozilo. Kako bi se postigli ciljevi elektrifikacije, od 2024. godine počinje proizvodnja hibridnih i električnih vozila u svim „Stelantisovim“ fabrikama, prenosi „Jutarnji list“.S obzirom da politički dirigovana dolazeća norma Euro 7 praktično benzince i dizelaše čini neisplativim za razvoj zbog vrlo nisko postavljene lestvice za emisiju štetnih gasova, „Stelantis“ je očigledno odlučio da će se uhvatiti u koštac i plasirati Euro 7 dizelaš.Tavares je zatražio od sveta politike i ekonomsku podršku potrošačima, jer bi elektrifikacija, kako je naveo, mogla da dovede do toga da čak ni srednja klasa građana ne može da kupi električne automobile zbog njihove cene.
https://lat.sputnikportal.rs/20211219/lose-vesti-za-elektricne-automobile--studija-predvidja-da-ce-litijum-i-kobalt-nestati-za-11-godina-1132606920.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210927/ruski-milijarder-otkriva-zasto-ne-treba-kupovati-elektricne-automobile-1130205607.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211116/direktor-tesle-otkrio-ko-je-najveca-konkurencija-tom-elektricnom-automobilu-1131627238.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, ekonomija, automobili, svet – ekonomija, nauka i tehnologija
svet, ekonomija, automobili, svet – ekonomija, nauka i tehnologija
Povratak dizela: Zašto direktor jednog od najvećih automobilskih giganata misli da nije sve u struji
Karlos Tavares, generalni direkto „Stelantis grupe“, jednog od najvećih automobilskih giganata, nastalog spajanjem „Pežo-Sitroena“ i „Fijat-Krajslera“, kritikovao je političko nametanje elektrifikacije automobila i najavio razvoj savremenog dizel motora koji će zadovoljiti standard EURO 7.
Tavares je to rekao tokom posete dvema italijanskim fabrikama te korporacije u Termoliju i Pratoli Sera.
U fabrici u Termoliju, Tavares je govorio o raznim temama uključujući i elektrifikaciju, izrazivši vrlo kritičan stav o politici koja je nametnula prelazak na ovaj oblik mobilnosti.
Tavares je rekao da odluke o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi sa sobom nose niz društvenih i ekoloških rizika.
„Namera da se u EU zabrani prodaja novih automobila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. je prisiljavanje proizvođača automobila da pređu na potpuno električna vozila i nije najuspešniji način borbe protiv klimatskih promena“, rekao je Tavares.
On je objasnio da je „elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija“
„S obzirom na trenutni evropski energetski miks, električni automobil treba da pređe oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio emisiju ugljen-dioksida tokom proizvodnje baterije i počeo da sustiže blagi hibridni automobil, koji košta upola manje od električnog“, istakao je Tavares.
On je potom posetio pogon Pratola Sera, nekadašnju „Fijatovu“ fabriku kod Napulja, gde je objavio neke delova nove detalje strategije „Stelantisa“. Kako je najavljeno, novi službeni poslovni plan biće predstavljeni 1. marta 2022. godine.
U razgovoru s upravnim odborom radničkog veća, direktor „Stelantisa“ potvrdio je ulaganje grupe od 30 milijardi evra za elektrifikaciju.
Međutim, i pored toga, i dalje će biti mesta za tradicionalne motore, uključujući i dizele. Konkretno, novi dizel motor standarda Euro 7 pod nazivom B.B2, koji je trenutno u naprednoj fazi planiranja. Motor bi za 14 do 16 meseci trebalo da bude spreman za ugradnju u automobile i privredna vozila „Stelantisa“, odnosno u vozila brendova „Alfa romeo“, „Sitroen“, „Dodž“, „Fijat“, DS, „Džip“, „Lanča“, „Opel“, „Pežo“...
Tavares je najavio da će svi brendovi „Stelantisa“ u kratkom roku imati bar jedno 100 odsto električno vozilo. Kako bi se postigli ciljevi elektrifikacije, od 2024. godine počinje proizvodnja
hibridnih i električnih vozila u svim „Stelantisovim“ fabrikama,
prenosi „Jutarnji list“.
S obzirom da politički dirigovana dolazeća norma Euro 7 praktično benzince i dizelaše čini neisplativim za razvoj zbog vrlo nisko postavljene lestvice za emisiju štetnih gasova, „Stelantis“ je očigledno odlučio da će se uhvatiti u koštac i plasirati Euro 7 dizelaš.
Tavares je zatražio od sveta politike i ekonomsku podršku potrošačima, jer bi elektrifikacija, kako je naveo, mogla da dovede do toga da čak ni srednja klasa građana ne može da kupi električne automobile zbog njihove cene.