00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Koliko su opasne rakete koje je ukrajinska vojska koristila u napadima unutar Rusije?
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Nestašica čipova za automobile sve do 2023.

© Depositphotos.com / ZhuzhuRoboti u fabrici automobila
Roboti u fabrici automobila - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2021
Pratite nas
Nedostatak čipova koji remeti globalnu proizvodnju automobila mogao bi se nastaviti do 2022, pa čak i 2023. godine, rekao je jedan od vodećih nemačkih proizvođača automobilske industrije.
Kovid je bio stres test za industriju koja je trebala temeljan pregled svojih lanaca snabdevanja, rekao je predsednik „Dajmlera“ Ola Kalenijus.
Isporuke poluvodničkih čipova nisu uspele zadovoljiti potražnju u širokom spektru industrija. To uključuje proizvodnju automobila koja je omogućila brzi oporavak od pandemije, prenosi Blic biznis.

„Nedostaci su uzrokovali zatvaranje u Maleziji i mogli bi značajno uticati na proizvodnju i prodaju u trećem tromesečju“, rekao je za Kalenijus, koji je i šef „Mercedes-benca“.

To je značilo da bi nestašica mogla potrajati do 2023. godine, ali se Kalenijus nada da će to biti na nivou ozbiljnosti koji su doživeli poslednjih nekoliko meseci.
Kalenijus je rekao da je kovid bio stres-test i „prometna gužva“ za automobilsku industriju. Proći će, dodao je, neko vreme dok se sve ne pokrene.
„Naučićemo iz ovog stresnog testa i još dublje da razmotrimo sve nivoe lanca distribucije kako bismo sistem učinili robusnijim“, rekao je Kalenijus.
Harald Kroeger, član uprave „Boša“ – jednog od najvećih svetskih dobavljača delova i sistema, rekao je da je glavni razlog smanjenja ponude na tržištu automobila taj što je potražnja dramatično porasla, što je, prema njegovim rečima, dobra vest za industriju.

„Pre samo godinu bili smo u mračnom dobu virusa korona, prodaja je pala i niko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno žurimo da pokušamo da ispunimo taj zaahtev“, rekao je.

Fijat Srbija - Sputnik Srbija, 1920, 14.10.2021
EKONOMIJA
U svetu vlada kolaps, da li je podlegao i kragujevački „Fijat“
Matična ploča - Sputnik Srbija, 1920, 18.09.2021
EKONOMIJA
Manjak čipova uništava auto-industriju
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala