00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Koliko su opasne rakete koje je ukrajinska vojska koristila u napadima unutar Rusije?
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Na pragu velike krize: Kako je došlo do globalne nestašice robe

© AP Photo / Suez Canal Authority via APTeretni brod se nasukao u Sueckom kanalu
Teretni brod se nasukao u Sueckom kanalu - Sputnik Srbija, 1920, 19.09.2021
Pratite nas
Zatvaranja zemalja zbog širenja virusa korona u protekle dve godine doveli su do oštrog pada porudžbina iz Kine i SAD-a, a otvaranjem država i ukidanjem mera ovog proleća potražnja se oporavila munjevitom brzinom. To je dovelo do toga da u ovom trenutku stotine teretnih brodova čeka na utovar u prenatrpanim lukama u Kini i Sjedinjenim Američkim Državama.
Zbog toga preduzetnici sada imaju velike probleme u nabavci jer kad i pronađu robu koja im je potrebna, ili moraju dugo da čekaju da im stigne ili uopšte ne znaju kada će i da li stići na odredište.
Da li će i kad će roba stići na željenu adresu dodatno komplikuje i to što u SAD i Evropi hronično fale vozači kamiona. To znači da kad roba i stigne na stari ili novi kontinent, treba dugo čekati da se u lukama ukrca u kamione i krene prema logističkim centrima i krajnjem korisniku. Stoga ne treba da čude priče da pojedini kontejneri s robom u luci provedu mesec dana ili više pre nego što ih utovare u kamion.
Veoma je skočila i cena prevoza kontejnera.
Transportovati jedan kontejner od Azije do Evrope danas košta oko 17.500 dolara ili deset puta više nego prošle godine, a brodari naplaćuju i dodatne premije kao garanciju da će roba stići na vreme, na primer, za nekoliko nedelja, piše T-portal.
Izvoznici su uz brodare takođe ušli u rat cenama i logističkim kompanijama plaćaju više za svaki dostupan brodski kontejner - sve u svemu, logističke lance zahvatila je 'savršena oluja' i velike promene na tržištu se ne očekuju dok luke ne počnu da automatizuju procese i uvedi nove tehnologije, poput one u Geteburgu, koja je uvela brže carinjenje i skeniranje celog kontejnera, čime on prema kupcu kreće 30 odsto brže.
Naručivanje većih brodova ne dolazi u obzir jer su prema sadašnjoj regulativi postojeće flote na granici legalnosti zbog previsokih emisija gasova sa efektom staklene bašte, dodaje portal.
Pročitajte još:
Mesar - Sputnik Srbija, 1920, 03.09.2021
EKONOMIJA
Skočile globalne cene hrane
Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala