https://lat.sputnikportal.rs/20210919/na-pragu-velike-krize-kako-je-doslo-do-globalne-nestasice-robe-1129960311.html
Na pragu velike krize: Kako je došlo do globalne nestašice robe
Na pragu velike krize: Kako je došlo do globalne nestašice robe
Sputnik Srbija
Zatvaranja zemalja zbog širenja virusa korona u protekle dve godine doveli su do oštrog pada porudžbina iz Kine i SAD-a, a otvaranjem država i ukidanjem mera ovog... 19.09.2021, Sputnik Srbija
2021-09-19T19:57+0200
2021-09-19T19:57+0200
2021-09-19T19:57+0200
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/19/1124939417_0:110:2134:1310_1920x0_80_0_0_b0a437439db0c36cee5ef8fa90bd6075.jpg
Zbog toga preduzetnici sada imaju velike probleme u nabavci jer kad i pronađu robu koja im je potrebna, ili moraju dugo da čekaju da im stigne ili uopšte ne znaju kada će i da li stići na odredište. Da li će i kad će roba stići na željenu adresu dodatno komplikuje i to što u SAD i Evropi hronično fale vozači kamiona. To znači da kad roba i stigne na stari ili novi kontinent, treba dugo čekati da se u lukama ukrca u kamione i krene prema logističkim centrima i krajnjem korisniku. Stoga ne treba da čude priče da pojedini kontejneri s robom u luci provedu mesec dana ili više pre nego što ih utovare u kamion.Veoma je skočila i cena prevoza kontejnera. Transportovati jedan kontejner od Azije do Evrope danas košta oko 17.500 dolara ili deset puta više nego prošle godine, a brodari naplaćuju i dodatne premije kao garanciju da će roba stići na vreme, na primer, za nekoliko nedelja, piše T-portal.Izvoznici su uz brodare takođe ušli u rat cenama i logističkim kompanijama plaćaju više za svaki dostupan brodski kontejner - sve u svemu, logističke lance zahvatila je 'savršena oluja' i velike promene na tržištu se ne očekuju dok luke ne počnu da automatizuju procese i uvedi nove tehnologije, poput one u Geteburgu, koja je uvela brže carinjenje i skeniranje celog kontejnera, čime on prema kupcu kreće 30 odsto brže.Naručivanje većih brodova ne dolazi u obzir jer su prema sadašnjoj regulativi postojeće flote na granici legalnosti zbog previsokih emisija gasova sa efektom staklene bašte, dodaje portal.Pročitajte još:
https://lat.sputnikportal.rs/20210903/skocile-globalne-cene-hrane-1129469082.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/03/19/1124939417_121:0:2014:1420_1920x0_80_0_0_fc562a91466e0df1366685834a12277a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija
ekonomija, svet – ekonomija
Na pragu velike krize: Kako je došlo do globalne nestašice robe
Zatvaranja zemalja zbog širenja virusa korona u protekle dve godine doveli su do oštrog pada porudžbina iz Kine i SAD-a, a otvaranjem država i ukidanjem mera ovog proleća potražnja se oporavila munjevitom brzinom. To je dovelo do toga da u ovom trenutku stotine teretnih brodova čeka na utovar u prenatrpanim lukama u Kini i Sjedinjenim Američkim Državama.
Zbog toga preduzetnici sada imaju velike probleme u nabavci jer kad i pronađu robu koja im je potrebna, ili moraju dugo da čekaju da im stigne ili uopšte ne znaju kada će i da li stići na odredište.
Da li će i kad će roba stići na željenu adresu dodatno komplikuje i to što u SAD i Evropi hronično fale vozači kamiona. To znači da kad roba i stigne na stari ili novi kontinent, treba dugo čekati da se u lukama ukrca u kamione i krene prema logističkim centrima i krajnjem korisniku. Stoga ne treba da čude priče da pojedini kontejneri s robom u luci provedu mesec dana ili više pre nego što ih utovare u kamion.
Veoma je skočila i cena prevoza kontejnera.
Transportovati jedan kontejner od Azije do Evrope danas košta oko 17.500 dolara ili deset puta više nego prošle godine, a brodari naplaćuju i dodatne premije kao garanciju da će roba stići na vreme, na primer, za nekoliko nedelja,
piše T-portal.
Izvoznici su uz brodare takođe ušli u rat cenama i logističkim kompanijama plaćaju više za svaki dostupan brodski kontejner - sve u svemu, logističke lance zahvatila je 'savršena oluja' i velike promene na tržištu se ne očekuju dok luke ne počnu da automatizuju procese i uvedi nove tehnologije, poput one u Geteburgu, koja je uvela brže carinjenje i skeniranje celog kontejnera, čime on prema kupcu kreće 30 odsto brže.
Naručivanje većih brodova ne dolazi u obzir jer su prema sadašnjoj regulativi postojeće flote na granici legalnosti zbog previsokih emisija gasova sa efektom staklene bašte, dodaje portal.