00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Američka mornarica razvija avion koji u vazduhu može da provede 90 dana

© Foto : Jutjub/New ScientistAvion na solarni pogon
Avion na solarni pogon - Sputnik Srbija, 1920, 09.08.2021
Pratite nas
Američka mornarica razvija bespilotnu letelicu na solarni pogon koja će bez sletanja u vazduhu moći da provede 90 dana. Avion „Skajdveler“ bi bio korišćen kao platforma za komunikaciju ili za osmatranje brodova.
Prototip letelice nazvan „Skajdveler“ je softverski unapređena verzija solarnog aviona „Solar impuls 2“, koji je uspeo da obiđe oko Zemlje 2015. i 2016. godine, ali je imao ljudsku posadu.
Novi avion proizvodi američko-španska vazduhoplovna kompanija „Skajdveler Avio“ koja je sa američkom vladom sklopila ugovor vredan pet miliona dolara.
Kako bi ostao u vazduhu 90 dana, na krila letelice čiji raspon iznosi 71 metar su ugrađeni solarni paneli koji proizvode do dva kilovata energije.
U „Skajdveler Aeru“ planiraju ugradnju i vodnonikovih ćelija koje bi bila rezerva za napajanje u slučaju da avion ostane bez sunčeve svetlosti zbog dužih perioda loših vremenskih uslova, prenosi RTS.
Osnivači ove američko-španske kompanije, Džon Parkes i Robert Miler su kupili intelektualno vlasništvo i patent od projekta „Svis solar impuls“ pre nego što su odlučili da krenu u razvoj nove letelice.
Projektanti su najpre „Skajdvelera“ pretvorili u bespilotnu letelicu i tako omogućili da ona postigne veći domet i veću nosivost. Novi avion će moći da ponese oko 360 kilograma radarske i opreme za snimanje.
Kompanija namerava da u narednim mesecima obavi probne letove, uključujući autonomno poletanje i sletanje. Kada se ti testovi završe, započeće testiranje izdržljivosti, sa ciljem da letelica provede u vazduhu 90 dana ili više bez sletanja.
Očekuje se da će, kao što je to često slučaj sa vojnom i svemirskom tehnologijom, ovaj patent, koja predstavlja veliki iskorak ka letovima na obnovljive izvore energije, verovatno na kraju u nekom obliku pronaći put i do civilnog vazduhoplovstva.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala