00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

„Ostvarenje dugo željenog sna“: Hrvatska se večeras konačno spaja

CC0 / YouTube/PIXSELL / snimak sa ekranaIzgradnja Pelješkog mosta
Izgradnja Pelješkog mosta - Sputnik Srbija, 1920, 28.07.2021
Pratite nas
Podizanjem poslednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most biće večeras potpuno spojen od Komarne do Brijeste. To označava dugo očekivano povezivanje teritorija Hrvatske.
„Pelješki most je najvažniji i najveći infrastrukturni projekt koji trenutno sprovodimo u Hrvatskoj, a ono što nas posebno raduje jeste da se svakim danom sve više bližimo njegovoj realizaciji. Njime naša zemlja konačno spaja svoju teritoriju i danas slobodno možemo reći da je vlada ostvarila dugo željeni san od kog su mnogi želeli da odustanu“, istakao je za Hinu ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butković.
Dodao je kako se značaj Pelješkog mosta ne ogleda samo u simboličkom smislu već i građevinskom, budući da će se svrstati među najveće građevine tog tipa izgrađene u Evropi tokom ovog veka.
„Sam most je izrazito kompleksan građevinski zahvat, ali ne zaostaje ni preostali deo projekta, odnosno pristupni putevi kroz poluostrvo Pelješac i obilaznica Stona. Reč je o deonici dugoj više od 30 kilometara koja podrazumeva potpuno novu trasu na kojoj traju radovi na dva vijadukta, tri mosta i četiri tunela, od kojih je tunel Debeli breg peti najduži tunel u Hrvatskoj. Na gradilištu su do sada probijena tri od četiri tunela, a tempo radova je zadovoljavajući te očekujemo da će pristupni putevi u celosti biti gotovi na leto sledeće godine, čime ćemo dovršiti dugo očekivani projekt saobraćajnog povezivanja krajnjeg juga naše zemlje“, rekao je Butković.
U februaru 2017. vlada je usvojila odluku o finansiranju projekta Putna povezanost s južnom Dalmacijom, koja je vezana za izgradnju Pelješkog mosta, projektnu dokumentaciju i sufinansiranje sredstvima Evropske unije. Ta je odluka bila preduslov za realizaciju ključnog projekta koji će obeležiti naredne godine, prenosi B92 pisanje Indeksa.
Ali i pre toga, još u maju 2013. godine, Evropska komisija naručila je predstudiju izvodljivosti koja je pokazala da je Pelješki most najbolje rešenje kako bi se povezao jug Hrvatske saostatkom države.
Gradnja mosta izazivala je mnoge žalbe, ali i probleme sa BiH, koja se žalila da Hrvatska ovim ugrožava „pravo BiH na pristup otvorenom moru“.
Mapa - BiH - Sputnik Srbija, 1920, 09.09.2017
Pelješki most — međunarodna arbitraža?
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala