00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
21:00
30 min
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
U kolačima ekstrakt vanile proizveden od nafte
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Vesnik novog vremena: Počinje borba protiv nadolazećeg totalitarizma

CC0 / Pixabay / Tviter
Tviter - Sputnik Srbija
Pratite nas
Društvena mreža Parler preti da postane alternativa Tviteru i možemo očekivati da će se revolt izazvan sve većom cenzurom popularnih društvenih mreža proširiti. Parler je vesnik novog vremena, nove borbe protiv novog totalitarizma koji se do sad skrivao iza dela demokratije i slobode govora i misli, a u stvari je bio sve suprotno.

Ovo je mišljenje politikologa Aleksandra Pavića povodom eksponencijalnog rasta broja korisnika društvene mreže Parler nakon predsedničkih izbora u Sjedinjenim Američkim Državama.

Parler je skinut preko 980.000 puta u periodu od 3. do 8. novembra na Gugl Plej i Epl Stor prodavnicama i trenutno zauzima prvo mesto po broju preuzimanja, ispred Tvitera, Fejsbuka i Tik toka.

Parler – vesnik borbe protiv totalitarizma

Razlog ovome je otvorena cenzura postojećih društvenih mreža u poslednjem periodu, a koja je usmerena pre svega na pristalice aktuelnog predsednika Trampa, kao i na njega samog.

Pavić ne samo da veruje da Parler ima dobre šanse za dalju ekspanziju, već da i sada beleži veliki uspeh.

„Siguran sam da će se taj revolt proširiti, jer Silicijumska dolina je sada preterala. Oni više nisu mogli da sakriju svoju pristrasnost i krenuli su u otvorenu cenzuru. Tu mislim na Fejsbuk, Tviter, Gugl i onima koji su u SAD glasali za Trampa, a to je 70 miliona ljudi, je preko glave. Ajde da kažemo da samo 10 ili 20 posto onih koji koriste društvene aplikacije kao što je Tviter, pređu na Parler, pa to će imati eho efekat. To će jednostavno da se raširi, zato što više niko ne veruje Tviteru, ko uopšte slobodno misli. Ne veruje ni Fejsbuku. Na Parleru je očigledno da nema cenzure, i to će im biti glavna tačka sa kojom će oni da privuku druge ljude i širom sveta“, uveren je naš sagovornik.

Pavić podseća da je ova društvena mreža formirana još pre dve godine, ali da su sada ljudi postali svesni šta radi Silicijumska dolina i da je samo pitanje vremena kada ćemo svi biti njihovi taoci ako se ne napravi alternativa. On ističe da je, kada je Tviter počeo da cenzuriše predsednika Trampa, kao i protok negativnih vesti o njegovom protivniku Bajdenu, postalo jasno da ako želite da znate šta se dešava, na Tviter više ne možete da se oslonite. Tada su ljudi videli da postoji alternativa.

Podela internet sfere po ideološkom principu

Prema njegovom mišljenju, Parler će se proširiti po konzervativnim, antiglobalističkim krugovima,pogotovo kada budu prošireni kapaciteti, pa će aplikacija moći lakše da se skida.

„To će biti uglavnom ljudi da kažemo tog konzervativnog, tradicionalnijeg stanovišta, pa može lako da se desi da na kraju i za nekoliko godina internet sfera bude podeljena i po ideološkom principu, dakle da postoji neka vrsta Berlinskog zida, ali ovog puta na internetu“, smatra Pavić.

Na Eplovoj prodavnici ova aplikacija je ocenjena ocenom 3.5/5, za šta je Pavić siguran da postoji organizovano „lupanje najnižih ocena“ od strane konkurencije i da to ne treba da sprečava ljude da je preuzmu.

„Naravno, nije Parler još na nivou Tvitera, moraće da bude još lakši i pregledniji za korisnike, ali je dosta dobar za sad. Vrši svoju funkciju i vrlo je sličan Tviteru, tako da ako ljudi ne žele da budu cenzurisani oni će malo žrtvovati možda tu udobnost na koju su se navikli na Tviteru i da pređu na Parler. Pri tom ne znači da će oni da siđu sa Tvitera, jer ćete na Tviteru moći da pratite one koji su podobni za njega, a sigurno će sa druge strane mnogi liberalni korisnici Tvitera sigurno sve više da gledaju šta se dešava i na Parleru, da vide šta druga strana misli“, veruje Pavić.

Nema opravdanja za cenzuru Tvitera

IT stručnjak Vojislav Rodić ukazuje da se na Parleru veoma brzo stvara kritična masa, i da njoj pristupaju oni koji se osećaju ugroženim na drugim društvenim mrežama, pre svega Tviteru koji je nekad bio mesto za slobodnu razmenu mišljenja i stavova. Sadašnja cenzura oličena u označavanju „neprihvatljivih“ postova po njegovim rečima je neprihvatljiva i ne bi trebalo da postoji na društvenim mrežama.

© SputnikTviter je preduzeo i "kontrolu" ruskih informativnih agencija, pa su tako izbrisali nalog RIA Novosti, RT-a i Sputnjika iz rezultata pretrage.
Vesnik novog vremena: Počinje borba protiv nadolazećeg totalitarizma - Sputnik Srbija
Tviter je preduzeo i "kontrolu" ruskih informativnih agencija, pa su tako izbrisali nalog RIA Novosti, RT-a i Sputnjika iz rezultata pretrage.
„U suštini, prvo je pitanje, a ko je vas ovlastio, ko je vas izabrao i postavio da vi određujete šta je istina šta nije istina, šta je ono što ćete da pustite. Tu postoji kontraargument, mi smo privatne firme, ko hoće da koristi neka koristi, ko neće ne mora da bude kod nas. Tu se naravno koristi faktor monopola. Niste na Tviteru, pa gde ćete da pređete? E pojavila se mreža Parler koja je sada postala naglo popularna“, kaže Rodić.

Uredničke ambicije vlasnika društvenih mreža

S obzirom na sve veće ambicije vlasnika platformi da postanu urednici svetskog javnog mnjenja, prema rečima našeg sagovornika sve se više ljudi dvoumi da se opredeli za alternativu. Jer ako se pravila menjaju, a Tviter je počevši od maja ove godine počeo da menja svoja pravila, onda sve to postaje iritantno za mnoge korisnike, osim za one koji dele upravo one stavove kakve ima i vlasnik društvene mreže.

„Sve je to uzrok da ljudi počnu da razmišljaju 'meni ovo stvarno više ne odgovara i neću da prelazim ni na jednu od postojećih društvenih mreža, nije mi do postavljanja fotografija na Instagramu, neću da postavljam ni video snimke kao što je Jutjub, nego hoću ovako nešto ali negde drugde'. E sad, tu je glavni problem kako da pređete sa jedne tako velike mreže na neku malu, ali kada ta mala mreža krene takvim tempom da dobija nove korisnike, to je onda kvalitativna promena. Oni vrlo brzo zaista mogu da budu neka konkurencija Tviteru, s tim što treba imati u vidu da će se napraviti dva mehura sa članovima koji dele slično mišljenje“, smatra Rodić.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala