Zaslavska je rekla da bi kompanija rado pošla putem generičkih proizvoda, jer je to lakše i brže. U tom slučaju je poznat metod sinteze i sprovodi se samo jedno ispitivanje na 15 do 20 ljudi. Nije potrebno da se proučava efikasnost, bezbednost, već samo kako krv usvaja izvorni preparat.
Zaslavska je pojasnila, da su molekuli favipiravira poznati, izučen je njihov mehanizam delovanja i usmerena je antivirusna aktivnost.
„Znali smo samo hemijsku formulu, sve ostalo je tajna japanskog proizvođača. Mi moramo da razradimo svoju metodu sinteze i, što je najvažnije, da napravimo originalnu tehnologiju proizvodnje leka“, podvukla je predstavnica kompanije.
Zajednički trud hemičara, tehnologa, medicinara je omogućio da napravimo preparat patentirane proizvodne tehnologije, koji je dao rezultate. Ona je podvukla, da je lek prošao sve faze kliničkih ispitivanja u skladu sa kliničkom praksom.
Vršilac dužnosti direktora kompanije „Promomed“ Andrej Mladencev je objasnio, da je visoka cena preparata uslovljena velikim troškovima izrade.
Prema njegovim rečima, kompanija je za stvaranje leka „uložila velike ljudske resurse i finansijska sredstva“, a ukupna investicija je, uključujući i formiranje posebnog proizvodnog pogona i „razvoj tehnologije sinteze supstance“, premašila 692 miliona rubalja.
Maksimalna preporučena maloprodajna cena „Areplivira“ je 12.320 rubalja (137 evra). Mladencev je u svojim ranijim izjavama rekao, da će proizvođač raskinuti ugovore sa apotekama, koje lek budu prodavale po većoj ceni.
Pročitajte još:
- Revolucionarni uspeh ruskog leka „Areplivir“: Skoro stoprocentna efikasnost u lečenju korone
- Proizvođač „Areplivira“ najavljuje novu verziju leka protiv korone
https://ria.ru/20200923/areplivir-1577659114.html