U svom tekstu za američki časopis „Nešenel interest“, Robert Bekhauzen, urednik veb-stranice „Vor iz boring“, usredsredio se na teške sovjetske tenkove KV-1 i KV-2, za koje je tvrdio da su katastrofa.
Opisujući tenk KV kao kuriozitet , autor podseća da su 1941. godine ta vozila bila fizički tvrđa nego bilo koji tenk koji su Nemci imali.
Istovremeno, Bekhauzen tvrdi da KV tenkovi, koje je osmislio konstruktor Žozef Kotin, „nisu naneli odlučujuću štetu tokom tih brutalnih prvih meseci invazije nacista na SSSR tokom Drugog svetskog rata“.
Autor se poziva na neuspele pokušaje da se spreči napredovanje neprijateljskih tenkova ka Lenjingradu u junu 1941. tokom borbi u blizini litvanskog grada Rasejnjaja.
U tom kontekstu, on je citirao knjigu vojnog istoričara Majkla Džonsa „Lenjingrad: Država opsade“, u kojoj piše da su Nemci navodno naveli ruske divove na sopstvenu tešku artiljeriju, a spustili su tenkovske cevi u vodoravan položaj da bi ispalili vatru u pravcu napredovanja sovjetskih trupa.
Kao rezultat toga, uništena je okosnica sovjetskih oklopnih snaga u Baltičkim državama i eliminisana je svaka pretnja nemačkoj ofanzivi sa bočnih granica, navodi Bekhauzen.
Hvaleći „sjajan oklop“ tenka KV, što je omogućilo tenkovima da savladaju „nemačke pantere tog vremena“, autor je istovremeno ukazao na čitav niz ozbiljnih problema, uključujući one povezane sa transmisijom i „činjenicu da posada tog tenka jedva da je išta mogla da vidi“.
Bekhauzen zaključuje da je Kotinova greška sa KV konačno rezultirala stvaranjem naprednijeg teškog tenka IS-1, „koji je Sovjete doveo na naplatu u Berlin četiri godine nakon debakla u Rasejnjaju“.