Izložba je otvorena u „Ruskom domu“ Ruskog centra za nauku i kulturu u Beogradu. Svoje projekte, razvoje i programe u oblasti digitalne ekonomije predstavili su Ruski ekonomski univerzitet „G. V. Plehanov“, Nacionalni istraživački univerzitet MPEI, Univerzitet Inopolis, Baškirski državni univerzitet, Finansijski univerzitet pri Vladi Ruske Federacije i Institut za probleme upravljanja „V.A. Trapeznikov“ Ruske akademije nauka.
„Ove godine digitalna ekonomija je postala jedan od glavnih prioriteta za razvoj Rusije“, prokomentarisala je otvaranje izložbe direktorka „Rosotrudničestva“ Eleonora Mitrofanova.
„Naša budućnost je u oblasti IT, zbog toga već sada pokušavamo da upoznamo mlade sa novim digitalnim tehnologijama i podelimo to iskustvo sa mladima iz drugih zemalja. Zajednička saradnja u oblasti obrazovanja jedno je od najvažnijih područja savremenih međunarodnih odnosa“, istakla je Mitrofanova za Sputnjik.
Govoreći na ceremoniji otvaranja, direktorka Instituta za upravljanje Ruskog ekonomskog univerziteta „G.V. Plehanov“ i članica Saveta za razvoj digitalne ekonomije Saveta Federacije Rusije Nadežda Surova naglasila je da digitalizacija privrede i poslovanja postaje glavni izvor progresivnog ekonomskog rasta, što doprinosi rastu blagostanja i poboljšanju kvaliteta života građana.
„Digitalna ekonomija je budućnost Rusije. Mi obučavamo jedinstvene stručnjake koji vladaju sinergetskim, tehnološkim i ekonomskim znanjem i veštinama primene digitalnih tehnologija u različitim oblastima ekonomije, tako da obučavamo buduće menadžere, pravnike, programere, SMART izvršne direktore digitalne ekonomijel, koji će rešavati fundamentalne probleme digitalizacija“, rekla je Surova.
Posetioci izložbe, građani Srbije i Rusi koji žive u Srbiji, mogli su da razgovaraju sa zaposlenima u obrazovnim ustanovama i dobiju informacije o mogućnostima obrazovanja na ruskim univerzitetima u oblasti digitalne ekonomije. Na predavanjima i master-klasovima, zainteresovani studenti i njihovi roditelji mogli su da saznaju o novim digitalnim tehnologijama koje se koriste u procesu učenja, obrazovnim grantovima, veštačkoj inteligenciji, virtuelnoj i proširenoj stvarnosti i blok-čejn tehnologijama.