Novina je i to da 13. izdanje biciklističke trke Beograd-Banjaluka prvi put od osnivanja ima četiri etape. U četvrtak je iz Obrenovca 176 takmičara iz 30 zemalja sveta krenulo do Vlasenice i to je prva etapa koja ima status „kraljevske“, jer je duga 250 kilometara.
Vladimir Kuvalja, direktor biciklističke trke Beograd-Banja Luka, rekao je gostujući u emisiji „Sputnjik intervju“ da su za nju morali da upute poseban dopis, pošto federacija propisuje da je maksimum po jednoj etapi 240 kilometara.
Vlasenica je jedina opština koja je domaćin i cilja i starta. U petak biciklisti kreću u Brčko, karavan se potom seli u Bijeljinu, odakle u subotu kreće ka Tesliću. Četvrta etapa startuje iz Prnjavora, da bi tradicionalno završila krugovima u Banjaluci, dan uoči obeležavanja Dana grada.
U isto vreme održava se i trka kroz Tursku koja ima mnogo veći budžet, ali to nije sprečilo neke od najboljih ekipa da ipak dođu u Srbiju i Republiku Srpsku.
„Dolazi jedna od najbolji ekipa iz Kolumbije, timovi iz Francuske, Italije, Poljske, dolazi Slovačka, Češka, Austrija, Norveška, Francuska, među njima su i oni koji učestvuju na Điru d‘ Italija i Tur de Fransu“, rekao je Kuvalja za Sputnjik.
Objašnjava i da nije bilo lako sve ove godine, naročito u početku. Seća se da je 2007. godine bilo svega šest-sedam stranih ekipa, da su sada došli do toga da ima prijavljenih 50 ekipa, a da po pravilima mogu da prime 25.
„Republika Srpska i BiH nisu bile popularne zbog ratnih dešavanja i bilo je teško ljudima objasniti da nema bombi i pucanja, da je rat odavno gotov, ali bila je lakša organizacija. A onda su učesnici prenosili svoja pozitivna iskustva i tako je trka napredovala od male regionalne do prve kategorije Svetske biciklističke federacije“, rekao je Kuvalja.
Srbija ima svoj tim u ovoj trci, za koji Kuvalja kaže da je veoma dobar i suguran je da će neko od momaka napraviti dobar rezultat. Za BiH kaže da je to mlada zemlja, da nije uspela da oformi tim, ali i ukazuje da ne postoji ni zakon o sportu, pa tako biciklistički savez BiH ne dobija nikakva finansijska sredstva, kao ni mnogi drugi savezi.
Ova trka ima i svoju publiku. Biciklističkoj trci se posebno raduju manja mesta.
„Zbog trke je za ovih 13 godina popravljeno na desetine puteva, male opštine su koristile trku za promociju, za sanaciju puteva i objekata“, rekao je Kuvalja.