Kako portal Kossev prenosi, vazdušnim prostorom iznad 7.000 metara još pet godina će upravljati Mađarska.
Tako je izjavio za „Kosovo pres“ ministar infrastrukture u Vladi Kosova Palj Ljekaj, koji je rekao i da se nalaze pred ovom situacijom u nedostatku ljudskih resursa. On dodaje da će, kada Kosovo bude bilo spremno za ovaj zadatak, preuzeti svoje nadležnosti i u gornjem delu vazdušnog prostora.
Ministar Ljekaj je izjavio da čekaju odluku NATO-a i drugih donosilaca odluka da preuzmu odgovornost za donji vazdušni prostor.
Prema njegovim rečima, to će uticati i na smanjenje cena karata na aerodromu u Prištini, koje su za sada među najvišim u regionu.
Ali pored toga, menadžer za planiranje operacija na međunarodnom aerodromu u Prištini „Adem Jašari“ Driton Hiseni kaže da za smanjenje cena karata Međunarodni aerodrom u Prištini „Adem Jašari“ planira programe podsticaja za povećanje konkurentnosti između avio-kompanija koje posluju na ovom aerodromu.
Takođe, u strateškim planovima za 2019. godinu menadžment aerodroma „Adem Jašari“ predvideo je mogućnosti da avio-kompanija „Viz er“, pored postojećih destinacija, poveća i broj drugih letova sa posebnim osvrtom na skandinavske zemlje.
Konkurenciju među avio-kompanijama na aerodromu „Adem Jašari“ od 2019. povećaće i stacioniranje jednog aviona nemačke kompanije „Germanija“.
Hiseni dodaje da je 2018. godine aerodrom u Prištini opslužio 2,2 miliona putnika i imao 44 povratna putovanja u jednom danu.
Prema njegovim rečima, sa ovim brojem letova aerodrom je na putu da bude jedan od vodećih u regionu.
Dodaje da će se posle ulaganja u navigacionu infrastrukturu na međunarodnom aerodromu u Prištini „Adem Jašari“ svi letovi moći realizovati bez ikakvih problema, čak i u slučajevima kada vremenski uslovi nisu dobri, preneo je B92.
Međunarodni aerodrom u Prištini „Adem Jašari“ zabeležio je rekord početkom decembra, obeleživši broj od dva miliona putnika u toku ove godine.