Prema rečima Satosija, glavni zadatak je da se napravi novi transportni koridor povezivanjem kineske provincije Đilin, a kasnije i drugih teritorija, sa trajektnom linijom DBS (ruski Vladivostok – južnokorejski Donge – japanski Sakaiminato).
„S tim ciljem u aprilu ove godine prefektura Totori, u saradnji sa predstavnicima provincije Đilin, obezbedila je uplovljavanje trajekta DBS u luku Zarubino sa kasnijim carinjenjem i prevozom robe iz luke Zarubino u Kinu. U poređenju sa lukom Daljen postignuta je visoka brzina prevoza i u isto vreme otkriven niz zadataka koje treba rešiti“, naveo je on.
Ranije je japanski list „Jimiuri“ objavio da Rusija i Japan planiraju da iskoriste Transsibirsku železnicu za razvoj takozvanog „trećeg kanala prevoza“ robe između dve zemlje.
Trenutno se roba između Rusije i Japana prevozi vazduhom i morem. Prema podacima Ministarstva saobraćaja Japana, rokovi transporta morem iznose od 53 do 62 dana. Avionom je transport mnogo brži, ali i skuplji.
Prema podacima stručnjaka, prevoz robe Transsibirskom železnicom omogućiće da se rashodi smanje do 40 odsto, dok će rok isporuke iznositi između 20 i 27 dana.