Most su otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komesar za pregovore o proširenju i susedsku politiku Johanes Han, prenosi Tanjug.
Vučić i Han su se rukovali pored info-table, nakon čega su na početku mosta uklonili plastične barijere i time simbolično otvorili drumsku saobraćajnicu i prošetali se do polovine mosta.
Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, gradonačelnik Novog sada Miloš Vučević i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, kao i direktroi javnih preduzeća, uključujući Zorana Babića, direktora Koridora Srbije.
Prvi vozovi su preko novog Žeželjegov mosta prešli krajem marta ove godine.
Most je deo železničkog Koridora 10 i biće deo brze pruge Beograd — Budimpešta.
Nakon puštanja u rad novog mosta, umesto starog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, u narednom periodu se očekuje uklanjanje starog montažno-demontažno drumsko-železničkog mosta, koji je u funkciji od 2000. godine i železničkom prugom spaja dve obale Dunava kod Novog Sada, sremsku i bačku.
Izgradnja mosta je koštala 54 miliona evra, od čega je EU finansirala projekat sa 25 miliona evra, 25 miliona su dali pokrajina i grad i država je izdvojila četiri milona.
U okviru projekta su uređeni i kolovozi, trotoari i biciklističke staze.
Ponovo je uspostavljane dobra veza prema industrijskoj zoni, slobodnoj carinskoj zoni, izlasku na auto-put i luci Novi Sad.
Taj pravac za drumski saobraćaj je bio u prekidu od 2010. godine.
Novi Žeželjev most je čelično-lučni za železnički i drumski saobraćaj.
Dugačak je 474 metara, a 31,45 metara širok. Razmak između luka i zatege je oko 42 metra.
Sadrži dva železnička koloseka, koji omogućavaju brzinu od 160 km na sat za putničke i 120 kilometara na sat za teretne vozove.
Dve drumske trake su rađene tako da obe imaju širinu od 3,5 metra i odgovaraju standardima brzine vozila od 80 do 100 km na sat.
Takođe, tu su i dve pešačke staze širine 2,5 metra.
Most je čelične konstrukcije i nalazi se na pet stubova, od kojih je jedan preuzet sa starog mosta.
U klasi je železničkih lučnih mostova sa zategom i ukrštenim vešaljkama i svetski je rekorder u rasponu sa 219 metara raspona.
Most je rađen prema evropskim standardima i tehničkim uslovima nemačkih železnica.
Projektovan vek trajanja je 100 godina, s tim što takvi mostovi traju mnogo duže.
Stari most srušen u NATO bombardovanju je izgrađen 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja, po kome je i dobio ime, iako je njegov zvanični naziv bio Most bratstva i jedinstva.
U NATO bombardovanju 1999. godine stari most je gađan 12 puta i 23. aprila je konačno srušen.