00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:30
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Potporni zid se obrušio, jer nije bilo odvoda za vodu

© Tanjug / Dimitrije GollKoridor 10
Koridor 10 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Potporni zid na koridoru 10 se urušio, jer španski izvođač „Azvi“ nije napravio vertikalne odvodne kanale, već je umesto njih horizontalnim preprekama zadržavao vodu, koja je zatim pokrenula klizište, piše „Blic“.

Prema saznanjima lista, radi se o znatno jeftinijoj metodi koja je dogovorena sa prethodnim menadžmentom preduzeća „Koridori Srbije“, s Dmitrom Đurovićem na čelu, kojom se želela postići ušteda, ali je ovakav propust već do sada naneo veliku štetu.

„Blic“ ocenjuje da je interesantno da grešku u izgradnji nije ustanovio ni ekspert Svetske banke Marinos Skempas, koga je angažovala država, već su to učinili inženjeri preduzeća „Koridori“, koji su nakon drugog urušavanja, po nalogu menadžmenta, uočili nedostatke.

Dnevnik navodi da ti nedostaci ukazuju na to da se odstupilo od projektovanih rešenja koji mogu da izazovu ne samo rušenje potpornog zida, već i oštećenje deonice autoputa i pruge, ali i ekološku katastrofu Južne Morave, koja je u podnožju.

Tunel Kosina 2 na auto-putu kroz Grdeličku klisuru - Sputnik Srbija
Potpuno se srušio potporni zid na Koridoru 10

Navodi se da su „Koridori“ i Ministarstvo saobraćaja i građevine, kada je utvrđeno koji su propusti, zatražili njihovo otklanjanje, ali i smenu glavnog menadžera španske kompanije „Azvi“ u Srbiji, što je i urađeno. U junu je uklonjeno 400.000 kubika zemlje, ali pošto nije odvezena sva zemlja, ponovo se urušila konstrukcija.

Izvor „Blica“ iz španskog „Azvija“ tvrdi da je uklanjanje vlažne zemlje bilo značajno u sprečavanju još veće katastrofe.

„Ovo delimično skidanje sloja vlažne zemlje sprečilo je mnogo veću štetu koja je mogla da nastane. Da je zemlja ostala, urušila bi se čitava konstrukcija, koja bi nanela štetu i auto-putu koji se gradi, železničkoj infrastrukturi, ali i Južnoj Moravi, u kojoj bi sav taj šut završio“, tvrdi sagovornik lista.

On dodaje da je „u ceo slučaj uključena i Bezbednosno-informativna agencija, čiji su ljudi na terenu“.

„Oni preispituju da nije možda reč o radnjama koje mogu da ugroze bezbednost zemlje. Menadžment ’Azvija‘ se zbog ’nepoverenja Srbije prema njima‘ obraćao čak i španskom ambasadoru u Beogradu, koji je razgovarao sa čelnicima država“, kaže izvor „Blica“.

On navodi da je „krajem jula zbog ovog slučaja u Srbiji boravio direktor te španske kompanije, kome je predočeno da će svi njihovi propusti ići na njihovu štetu, a zaprećeno je čak i raskidom ugovora, ukoliko se propusti ne otklone“.

„Zato smo mi počeli intenzivne pripreme na izgradnji odvodnih kanala, ali i će i cela konstrukcija potpornog zida morati da se rekonstruiše“, zaključuje izvor.

„Blic“ podseća da stručni nadzor nad ovim projektom obavlja konzorcijum „Luis Berger“ i „Egnatia Odos“, a finansira ga iz kredita Evropska investiciona banka.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala