Odluka o gašenju 14 škola u Nišu, Kragujevcu, Novoj Varoši, Kladovu, Kuršumliji i Babušnici doneta je 9. avgusta na sednici Vlade, a Pajić kaže da se tim potezom mislilo pre svega na interese učenika i na uštede u budžetu.
Kako kaže, uredba o kriterijumima za novu mrežu škola izašla je u martu, a u planu je smanjenje broja srednjih, ali i osnovnih škola na celoj teritoriji Srbije.
Prostor koji ostaje nakon gašenja određenih škola biće adaptiran, njegova namena utvrđena u skladu sa potrebama lokalne samouprave, ali će sigurno biti iskorišćen u obrazovne svrhe.
Kada su u pitanju ljudi koji će nakon gašenja škola biti otpušteni Pajić kaže da će biti napravljene liste tehnoloških viškova prema kriterijumima koji važe i za druge zaposlene.
„Oni će biti zbrinjavani kao i drugi nastavni kadar. Važno je reći da ne smanjujemo nijedno odeljenje, ne smanjujemo broj zaposlenih u nastavi, ovo je samo malo manji broj zaposlenih u administraciji, jer škole koje imaju po stotinak učenika ne treba da imaju i dva direktora i dva sekretara“, istakao je on.
Dodaje da će u sledećoj fazi biti ispitano skoro 40 srednjih škola u Srbiji kako bi se obavila racionalizacija, te da se očekuje da toliki broj škola bude deo nove mreže škola.
Kada su u pitanju osnovne škole, pomoćnik ministra kaže da lokalna samouprava odlučuje o mreži predškolskih ustanova i osnovnih škola, te da je zakonski rok za to mart 2019. godine.
„Do tada lokalne samouprave treba da donesu svoje akte o mreži osnovnih škola i predškolskih ustanova, a mislim da će lokalne samouprave kada uvide benefite od ovoga to uraditi i ranije“, naveo je on.
Na teritoriji Vojvodine takođe će biti nova mreža škola, nakon što Skupština Vojvodine na nekoj od narednih sednica donese akt o mreži škola Autonomne Pokrajine.
„Postoji volja za tim i mi smo zajedno sa AP Vojvodinom već usaglasili mišljenja koje su to škole“, kazao je Pajić.
On je istakao da su prednosti stvaranja mreže škola bolji uslovi za učenike i veća ulaganja države, koja će lakše uložiti u jednu školu, umesto u više njih.
„Takođe, učenici će biti na jednom mestu, što smanjuje mogućnost loših uticaja, a naravno ovo nam donosi i racionalan odnos prema budžetu države“, zaključio je Pajić.