„Fejsbuk je priznao da su oglašivači koristili kategoriju interesa ’veleizdaja‘. To jest, čovek je označavao veleizdaju u oblasti svojih interesa na Fejsbuku i njegovi podaci predavani su oglašivačima za targetiranje. Pa kako je Fejsbuk priznao? Na naš upit je odgovoreno da je ova kategorija korišćena ’izuzetno retko‘. I ništa konkretno — ko, zašto i kada — nisu saopštili“, napisala je Simonjanova na svom nalogu na Tviteru.
Nu, kak Facebook priznalsя? Na naš zapros otvetili, čto kategoriя ispolьzovalasь "kraйne nečasto". I nikakoй konkretiki — kto, začem i kogda — ne soobщili.
— Margarita Simonьяn (@M_Simonyan) July 17, 2018
Sam že Facebook do эtogo nazыval cifru: 65 tыsяč rossiяn, kotorыe "interesovalisь gosizmenoй".
„Sam Fejsbuk je pre toga davao cifru: 65 hiljada Rusa koji su bili ’zainteresovani za veleizdaju‘. Tražili smo od ’Hjuman rajts voča‘, ’Amnesti internešenala‘ i drugih da komentarišu situaciju. Sa rezultatom nula… što je i trebalo dokazati“, istakla je ona.
Ranije je britanski list „Gardijan“ saopštio da je Fejsbuk u svojim algoritmima za targetiranje reklama označio 65 hiljada Rusa kao „zainteresovanih za veleizdaju“.