„Uoči direktne linije sa predsednikom Rusije poslanici i regionalna Vlada dobijaju brojne zahteve stanovnika Sahalina o potrebi izgradnje mosta prema kopnu. U vezi sa time smo na vanrednom sastanku našeg Parlamenta odlučili da razmotrimo prihvatanje apela Vladi Rusije i predsedniku lično o izgradnji mosta“, rekao je Hapočkin.
On je objasnio da takav most predstavlja strateški interes ne samo za ostrvski region, već i za celu zemlju.
„Prelazak trajektom je nepouzdan zbog hirovitog ostrvskog vremena, a snadbevanje sa kopna za sada značajno utiče na rad određenih industrija u regionu, posebno poljoprivrede. Region godišnje sa kopna otkupljuje 45.000 tona mešovite stočne hrane, blizu 5.500 tona hemijskog đubriva, 300 tona semenskog krompira i skoro 6.000 tona sirovina za mesnu industriju“, rekao je predsedavajući regionalne Dume.
U aprilu je ministar saobraćaja Rusije Maksim Sokolov saopštio da su Ruske železnice pripremile dodatnu studiju o izvodljivosti saobraćajnog prelaza na Sahalin sa kopna. Još nije izabrano šta će se graditi — most ili tunel. Sa svoje strane, generalni direktor Ruskih železnica Oleg Belozjorov je u maju rekao da kompanija priprema konačne kalkulacije troškova saobraćajnog prelaza i da projekat treba da bude revidiran i optimizovan.
Sahalin je od kopnene Rusije odvojen Tatarskim moreuzom i moreuzom Neveljski. Njihova najuža tačka je široka blizu sedam kilometara, ali je ona od Južno-Sahalinska udaljena skoro 600 kilometara. Dužina trenutne trajektne linije Vanjino-Holmsk iznosi 120 kilometara.