Redovni profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković je ukazao da bi „crni petak“, trebalo da bude dan kada se daju veliki realni popusti da bi potrošači mogli po super cenama da kupe neku robu, ali praksa iz ranijih godina pokazala je da to baš i nije tako.
Kako objašnjava, dešava se da trgovci pred ovu akciju, koja se proširila i kao „crna nedelja“ i „crni novembar“ prvo podignu cene, pa onda daju popuste koji idu i do 80 odsto, a u stvari kupci ne dobijaju ništa od toga.
Stojković je upozorio građane da, kako ne bi postali žrtve lažnog popusta, prvo uporede ponude odnosno vide cene onoga što žele da kupe i tako se uvere gde se stvarno daju popusti, a gde ih nema.
To poređenje, dodaje, danas je mnogo lakše jer može da se odradi onlajn.
„Neki kažu da je crni petak veliki događaj, a drugi da je prevara. Negde trgovci to koriste da čiste zalihe i tu se stvarno daju neki veći popusti, ali negde je cilj samo da se poveća promet“, rekao je profesor.
On je na pitanje da li potrošači mogu da se zaštite od trgovaca koji zloupotrebljavaju „crni petak“, rekao da bi svako ko podigne cenu a onda spušta trebao da se kazni, kao i da bi kažnjivo trebalo da bude i to ukoliko se neki proizvod dugo drži na akciji.
Pogledajte i: