Hoće li potrošnja nafte opasti zbog elektrifikacije saobraćaja

Sputnik
OPEK+ vidi povećanje globalne potražnje za energentima u naredne dve i po decenije. Ocenjuju to na osnovu blagog pada potreba za električnom energijom u razvijenim zemljama ali ogromnim porastom potrošnje iz Indije i drugih zemalja koje nisu članice OECD-a. Naftaški kartel procenjuje da će potražnja za naftom porasti za 9%.Aktuelna geopolitička ali, nažalost, i ratna dešavanja uticala su na oscilacije cena na globalnom tržištu „crnog zlata“. Ono što je evidentno da nije bilo astronomskih poskupljenja a gosta današnje emisije „Energija Sputnjika“, Tomislava Mićovića, generalnog sekretara Udruženja naftnih kompanija (UNKS). pitamo kakve su ove godine bile cene u odnosu na prošlu i kakve su prognoze za narednu godinu.Na cene, naravno, utiče i potražnja za sirovom naftom ali i za derivatima. Posebno za dizel gorivom. U svetlu vesti da je došlo do zatvaranja nekih rafinerija nameće se dilema da li je za to kriva eksplanzija električnih automobile. Jer, dok u zapadnoevropskim zemljama, Norveškoj, na primer, planiraju da vrlo brzo totalno eliminišu prodaju automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u nekim drugim, takođe razvijenim zemljama se čuju protesti zbog najavljenog proterivanja ovih automobile u narednoj deceniji.Problem rafinerija svakako je ono čime će se pozabaviti naftne kompanije, ali I zemlje kojima su one veoma bitne u privrednom miksu.Sagovornika „Energije Sputnjika“ pitamo gde je Srbija, u odnosu na druge evropske zemlje, koja je pozicija NIS-a, da li kod nas opada potrošnja derivata u putničkom saobraćaju zbog elektrifikacije drumskog prevoza…Tu je i konatantna dilema: Može li teretni drumski saobraćaj da pređe na zelena goriva? Koliko zelena energetska tranzicija uzice na potrošnju sirove nafte i deriva?
Komentar