Nakon anšlusa Austrije i invazije na Čehoslovačku, 1. septembra 1939. godine, bez objave rata Hitler napada Poljsku. Uprkos oblaku rata koji se nad Evropom nadvijao, Beograd se spremao za organizaciju veličanstvene trke. Duž cele staze postavljene su drvene tribine, kaldrma je popravljana, ulični prodavci i prosjaci sklonjeni...
U nemačkom timu, jedini stranac bio je Italijan Tacio Nuvolari, što je razumljivo imajući u obzir tadašnju političku bliskost Nemačke i Italije. U svetlu nemačkog napada na Poljsku, dva dana pred početak trke, učešće u njoj su otkazali trkači iz Francuske kao i Mađar Vilhajm.
Pobednik je stazu prešao za 1 sat, 4 minuta i 3 sekunde, vozeći prosečnom brzinom od 130 kilometara na čas.
Bugarski vozač Dimitar Sokolov jadan je od učesnika trka koje su vožene pre glavne. Sokolov je u automobilu BMV 319/1, proizvedenom 1935. godine učestvovao VII trci- sportska kola do 2100 ccm.
Uprkos tome što su nemački vozači u Beogradu dočekani kao zvezde, i što je nemačka auto industrija trku iskoristila za prezentaciju svoje nadmoćnosti pred očima na hiljade Beograđana, nepune dve godine kasnije nacistička Nemačka je srpsku prestonicu zasula bombama
Izloženi oldajmeri vraćaju nas u vreme kada su ulicama Beograda, poput bolida Formule 1, tutnjali sportski automobili praćeni ovacijama publike