Džalali je na Kaspijskom forumu koji se održava u Astrahanu rekao da su zemlje učesnice projekta prošle godine počele sa trasportom različitog tereta tim krakom u obimu od 650.000 tona, dok se ove godine očekuje da on poraste do dva miliona.
Podsetimo, reč je o multimodalnoj ruti od Sankt Peterburga do luke Mumaj u Indiji u dužini od 7.200 kilometara.
Sada se radi na realizaciji projekta izgradnje deonice pruge Rašt-Astara, poslednje železničke deonice međunarodnog transportnog koridora „Sever-Jug“.
Koridor je alternativa morskom putu koji povezuje Evropu, zemlje Persijskog zaliva i Indijskog okeana kroz Suecki kanal. Postoje tri rute međunarodnog transportnog koridora: transkaspijska (železnice i luke), zapadna i istočna (kopnena).
Međuvladin sporazum o stvaranju multimodalnog transportnog koridora „Sever-jug“ su potpisale Rusija, Indija i Iran 2000. godine, a kasnije je broj učesnika proširen na 14.
Koridor imati regionalni, ali i globalni značaj. Kada bude u potpunosti realizovan, Rusiju će taj projekat pretvoriti u najveći logistički i infrastrukturni centar Evroazije, što otvora nova tržišta i nove mogućnosti za poslovanje.
Do 2030. godine Rusija planira da uloži do 280 milijardi rubalja (3,5 milijarde dolara) investicija u razvoj transportne infrastrukture pravca "Sever-Jug".
Iran želi ruski gas
Iran je zainteresovan da sarađuje sa Rusijom i da sprovede ruski gas na svojoj teritoriji, rekao je iranski ambasador.
"Veoma smo zainteresovani za saradnju sa Rusijom. Spremni smo da sprovedemo ruski gas preko teritorije Irana", rekao je on.
Podsetimo, predsednik Rusije Vladimir Putin rekao je u oktobru prošle godine na Ruskoj energetskoj nedelji da Iran razmatra mogućnost kupovine ruskog gasa. On je, takođe, istakao da je Rusija već pronašla alternative za evropsko tržište gasa.
Pogledajte i: