Glavna bolna tačka električnih automobila je njihov domet i brzina punjenja baterije, ali kineska kompanija „Contemporary Amperex Technology Co(CATL)“ tvrdi da postoji rešenje.
CATL je velika kompanija za proizvodnju baterija, a u četvrtak su predstavili novu litijum-gvozdeno-fosfatnu (LFP) bateriju. Ova nova baterija nudi domet vožnje od više od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Pored velikog dometa, tehnologija nudi i 4C super-brzo punjenje koje omogućava 600 kilometaraza samo 10 minuta, tačnije, kilometar u sekundi, piše „Poslovni dnevnik“.
Najveći proizvođač baterija iskoristio je veliki Sajam automobila u Pekingu da pokaže svoju najnoviju tehnologiju. LFP baterije su najčešće u automobilskoj industriji zbog pristupačne cene, dugog životnog ciklusa i veće održivosti uz etičnije rudarenje.
Četiri vozila već koriste aktuelnu generaciju Šenšing baterija sa dometom od 700 kilometara, a do kraja godine očekuje se još 50 vozila. Ova cifra je impresivna, ali treba imati u vidu da je verovatno postignuta u kineskom CLTC ciklusu testiranja, dok je evropski VLTP standard nešto stroži.
CATL nije naveo veličinu baterije u kilovat satima, niti tačnu brzinu punjenja. Međutim, interesovanje za ovu bateriju već su pokazali „Tesla“, „Ford“ i „Porše“.
Pogledajte i: