RUSIJA

Svi putevi vode preko Rusije: Napadi Huta doveli su do procvata ruskog železničkog saobraćaja

Transport robe iz Azije u Evropu ruskim železnicama naglo je porastao od početka krize u Crvenom moru, što je povećalo profit Ruskih železnica, piše Fajnenšel tajms.
Sputnik
Prevoz robe ruskim železničkim linijama porastao je za oko 40 odsto od decembra, kada su kontejnerski brodovi prvi put morali da traže alternativne rute zbog napada Huti u Crvenom moru, saopštio je DHL.
„Ogromna količina ide preko Rusije“, naglasila je nemačka logistička kompanija.
Istovremeno, DHL ​​uverava da se poštuju međunarodnih sankcija protiv Rusije: nikakav teret nije prevezen u Rusiju ili iz Rusije – koristi se „stroga izvozna kontrola“.
Prema podacima RailGate Europe, transport je porastao 25–35 odsto. Holandska Rail Bridge Cargo je saopštila da je ove godine teretni transport ruskim železnicama veći za 31 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Zbog činjenice da su brodovi logističkih kompanija idu oko rta Dobre nade i drugih alternativnih ruta, prosečno vreme isporuke je povećano za 7-10 dana - na 50-55 dana. Istovremeno, putovanje od kineskog grada Čengdua do nemačkog Duizburga ruskom železnicom traje 25–30 dana.
Kako pokazuju podaci ruske kompanije Evroazijska železnička alijansa, koja organizuje prevoz tereta železnicom, iz Kine je u Poljsku u januaru 2024. godine isporučeno 14,5 hiljada kontejnera, 36 odsto više nego prošle godine. Međutim, ni ovaj obim nije dovoljan da se napuni jedan kontejnerski brod, navodi FT.
Ruske železnice su u februaru prijavile povećanje železničkog prevoza sa Kinom za 36 odsto u prošloj godini. Ovakvu dinamiku u kompaniji su objasnili aktivnim radom železničkih graničnih prelaza.
Pogledajte i:
Komentar