U Beogradu šezdesetih godina 20. veka nastao je jedan od prvih ženskih rokenrol bendova u svetu. U složenim okolnostima i vremenima kada je „električarska“ muzika bila smetnja „čuvarima javnog morala“, jer je širila duh pobune, tinejdžerke Doda, dve Ljilje i Nena osnivaju vokalno-instrumentalni sastav „Sanjalice“ i osvajaju muzičku scenu Jugoslavije, rame uz rame sa muškim bendovima.
Publika će imati priliku da na Martovskom festivalu ove godine vidi i film „Nikola Pilić – Legenda“, priču o čoveku koji stoji iza modernog tenisa i koji je bio akter velikih promena u istoriji tenisa tokom šest decenija.
Publika će imati priliku da na Martovskom festivalu ove godine vidi i film „Nikola Pilić – Legenda“, priču o čoveku koji stoji iza modernog tenisa i koji je bio akter velikih promena u istoriji tenisa tokom šest decenija.
Scenario su napisali Željko Mirković, koji je i reditelj filma, i Vladimir Gašić, a u filmu se pored Nikole Pilića koji će biti specijalni gost 71. Martovskog festivala, pojavljuju i Mija Pilić, Novak Đoković, Goran Ivanišević, Majkl Štih.
Ova filmska priča nije samo o dostignućima Nikija Pilića kao igrača (US Open 1970) već i o njegovom nasleđu kao trenera Borisu Bekeru, Majklu Štihu, Ivanu Ljubičiću, Goranu Ivaniševiću i naravno, njegovom najistaknutijem nasledniku, najboljem teniseru svih vremena, Novaku Đokoviću. Pilić je jedini kapiten Dejvis kupa koji je osvojio pet Dejvis kupova sa tri različite reprezentacije, Nemačkom, Hrvatskom i Srbijom.
Film „Čangalović: priča o operskom pevaču Miroslavu Čangaloviću“ u režiji Nade Savić
© Foto : Sputnjiku ustupio Dom omladine
U takmičarskoj selekciji dokumentaraca u trajanju preko 50 minuta, na 71. Martovskom festivalu biće još dve svetske premijere.
Film „Čangalović: priča o operskom pevaču Miroslavu Čangaloviću“ u režiji Nade Savić, koja je zajedno sa Grigorijem Jakšićem i napisala scenario, govori o zvezdi zlatnog doba jugoslovenske opere.
Film „Čangalović: priča o operskom pevaču Miroslavu Čangaloviću“ u režiji Nade Savić, koja je zajedno sa Grigorijem Jakšićem i napisala scenario, govori o zvezdi zlatnog doba jugoslovenske opere.
Tokom svoje bogate i aktivne karijere, Miroslav Čangalović, gostovao je u oko 140 inostranih gradova sveta, ostvario više od 90 uloga u 68 opera i za 30 godina aktivnog rada odigrao je 754 predstave.
Njegovi Boris Godunov, Don Kihot, Knez Igor i Mefisto, ostaće zapamćeni do današnjih dana, kako na našim prostorima tako i širom sveta.
Film „Planeta Šljivova“ po scenariju i u režiji Vladimira Perovića govori o ljudima iz sela Šljivova, koji kao da žive na nekoj drugoj planeti- u istinskoj bajci, u raju koji sami stvaraju. Čistota, poštenje, vrednoća, složnost, pobožnost, tradicije, verovanja, neumorni rad. Ipak, čini se da ni oni ne mogu da budu spokojni…
Film „Planeta Šljivova“ po scenariju i u režiji Vladimira Perovića govori o ljudima iz sela Šljivova, koji kao da žive na nekoj drugoj planeti- u istinskoj bajci, u raju koji sami stvaraju. Čistota, poštenje, vrednoća, složnost, pobožnost, tradicije, verovanja, neumorni rad. Ipak, čini se da ni oni ne mogu da budu spokojni…
Film Slobodana Simojlovića „Sav taj pank“
© Foto : Sputnjiku ustupio Dom omladine
Film Slobodana Simojlovića, „Sav taj pank“ snimljen u produkciji Radio-televizije Srbije, imaće svoju festivalsku premijeru u Domu omladine. Govori o periodu s kraja sedamdesetih godina 20. veka, kada se na ulicama velikih gradova Jugoslavije pojavljuju prve grupe pankera što je prouzrokovalo reakciju policije i partijskih struktura.
Reditelj Luka Popadić, u autobiografskom dokumentarcu „Moja švajcarska vojska“ na duhovit i iskren način, prikazuje trojicu švajcarskih oficira poreklom iz Srbije, Šri Lanke i Tunisa, preispitujući predrasude o domovini, integraciji i različitosti.
Flašaroši i Mamula
Za najbolji dugometražni dokumentarac na 71. Martovskom festivalu takmičiće se i ostvarenja koja su već prikazivana u proteklih godinu dana.
Film „Flašaroši“ Nemanje Vojinovića je dokumentarna vestern drama o fascinantnom svetu sakupljača plastičnih flaša u Vinči i donkihotovskoj borbi Janike, bivšeg boksera, da održi svoju grupu flašaroša na jednoj od najvećih nesanitarnih deponija na svetu.
Film „Flašaroši“ Nemanje Vojinovića je dokumentarna vestern drama o fascinantnom svetu sakupljača plastičnih flaša u Vinči i donkihotovskoj borbi Janike, bivšeg boksera, da održi svoju grupu flašaroša na jednoj od najvećih nesanitarnih deponija na svetu.
Aleksandar Reljić, scenarista i reditelj filma „Mamula Ol inkluziv“, predstavlja priču o Ivu Markoviću (89) koji je imao devet godina kada je bio zatočen u zloglasnom logoru Mamula
© Foto : Sputnjiku ustupio Dom omladine
Ostvarenje „Flotacija“, za koji režiju potpisuju Eluned Zoe Aiano i Alesandra Tatić, približiće nam Istočnu Srbiju i jedan grad sa dvojnim identitetom, podeljenim između okultizma i industrije. Porodica čija je sudbina vezana za oba identiteta daje sve od sebe da obezbedi opstanak lokalne kulture.
Aleksandar Reljić, scenarista i reditelj filma „Mamula Ol inkluziv“, predstavlja priču o Ivu Markoviću (89) koji je imao devet godina kada je bio zatočen u zloglasnom logoru Mamula, vođen od strane italijanskih fašista u Drugom svetskom ratu.
Bio je svedok kako novac može da transformiše jedno mesto mučenja, gladi i patnje u mesto dekadencije za bogatu klijentelu, prema odluci crnogorskih vlasti koje su potpisale koncesioni ugovor na 49 godina, sa egipatskim tajkunom Samijem Savirisom da na tom mestu napravi hotelski rizort.
Film „Prizvan i pozvan“ Srđe Vuča i Luke Papića
© Foto : Sputnjiku ustupio Dom omladine
Srđa Vučo i Luka Papić, scenaristi i reditelji filma „Prizvan i pozvan“, snimili su političku komediju sa tragičnim posledicama koja, promatrajući jedan od najčudnijih perioda u srpskoj političkoj istoriji, govori o četiri bivša predsednička kandidata, danas neprilagođena antiheroja, koji se prisećaju svog učešća na prvim višestranačkim izborima 1990. godine.
Centralni narativ filma „(Re)evolucija 2.0 / U potrazi za Kiborgom“ zasnovan je na nekoliko multimedijalnih tehno-performansa umetnika Dragana Ilića, o četvoro protagonista, koji istražuju i formiraju snažnu egzistencijalnu metaforu o stanju savremenog čoveka pred izazovima nauke i novih tehnologija. Reditelji filma su Darko Štetin i Dragan Ilić, a scenario potpisuju Štetin i Dragan Jovanović.
Pogledajte i: