„U Crvenom moru i Adenskom zalivu uvek je postojala opasnost kada je u pitanju plovidba. Zbog eskalacije vojnih dejstava u regionu, trenutno je nemoguće predvideti da li će tamo kompanija nastaviti sa konstantnim radom. Pojedini brodovi plove u skladu sa važećim bezbednosnim protokolom. Kompanija pažljivo prti razvoj situacije (u Crvenom moru) i po potrebi razvija alternativne rute za plovidbu“, saopšteno je iz kompanije za ruske medije.
Ističe se da je Suecki kanal jedan od najvažnijih pomorskih transportnih koridora za prevoz robe i energenata iz zemalja Persijskog zaliva u pravcu zapadnih zemalja. Vojna dejstva u blizini Jemena uticala su na brzinu isporuke tereta i doveli do većih transportnih troškova, a u nekim slučajevima situacija je uticala na ekonomiju niza kompanija.
Kompanija dodaje da, zbog eskalacije napetosti u Sueckom kanalu, raste uloga Severnog morskog puta.
„Eskalacija napetosti u Sueckom kanalu i, shodno tome, značajno produženje logističkih lanaca utiču na potencijal razvoja alternativnih ruta za transport tereta pomorskim putem. Raste uloga transportnog koridora Severnog morskog puta kao globalne rute za isporuku tranzitnog tereta iz Azije u Evropi i obrnuto“, navodi „Sovkomflot“.
Pokret „Ansar Alah“ (Huti), koji kontroliše sever Jemena i veći deo jemenske obale Crvenog mora, ranije je upozoravao da namerava da izvodi napade na sve brodove koji imaju veze sa Izraelom. Oni su pozvali druge zemlje da povuku svoje posade sa takvih brodova i da im se ne približavaju na moru. Niz brodarskih kompanija odlučio je da obustavi plovidbu Crvenim morem.đSeverni morski put povezuje Barencovo more i Beringov moreuz i to je najkraći put između Evrope i Azije. Dužina Severnog morskog puta iznosi 5.556 kilometara
Severni morski put povezuje Barencovo more i Beringov moreuz i to je najkraći put između Evrope i Azije. Dužina Severnog morskog puta iznosi 5.556 kilometara.
Pogledajte još: