Maersk je 15. decembra obustavio plovidbu u tom području nakon što su Huti napali dronovima tanker kompanije. Prevoznik je odlučio da preusmeri brodove koji su trebali da prođu kroz Crveno more i Adenski zaliv, na put oko Afrike i Rta dobre nade.
Kompanija je saopštila da je pod znakom pitanja 15 ruta koje prevoze teret između Azije i Evrope, kao i iz istočne obale SAD i Bliskog istoka. Vreme putovanja se povećalo i više od 150 tankera je moralo da promeni kurs. Neki su pomerili datume uplovljavanja u luke za mart.
Druge velike kompanije, uključujući nemačkog operatera Hapag-Lojd, takođe su morale da promene kurs plovidbe – umesto duž Crvenog mora, sada plove pored Rta dobre nade. Kako navodi Blumberg, svaka pošiljka košta dodatnih milion dolara i kasni sedam do deset dana. Direktor kompanije Rolf Haben Jansen je, odgovarajući na pitanje koliko bi situacija mogla da potraje, agenciji rekao: u pitanju su, u najboljem slučaju, dani ili nedelje.
„Ali, naravno, postoje scenariji u kojima će to trajati duže“, priznao je on.
Postoje i problemi sa transportom u Panamskom kanalu, nastali su zbog suše. Pad nivoa vode u kanalu doveo je do smanjenja njegovog kapaciteta.
Događaje protekle nedelje u emisiji „Od četvrtka do četvrtka“ komentarisao je advokat Goran Petronijević: