Nemačka tehnološka kompanija „ZF Fridrihšafen“ (ZF Friedrichshafen), koja dizajnira i razvija tehnologije za automobilsku industriju, predstavila je potencijalno revolucionarni kočioni sistem, prvi koji je u osnovi potpuno elektro-mehanički. Njihovo rešenje eliminiše potrebu za hidrauličkim krugovima i tečnošću, pa je potpuno „suvo“, a oslanja se na elektronski sistem koji prenosi signal od papučice do samih kočnica na glavčinama točkova, piše „Autonet“.
„Dry brake-by-wire“
Sistem za „suvo kočenje preko žice“ (dry brake-by-wire) prvi je te vrste u svetu i namenjen je naprednim vozilima sa umreženim elektronskim sistemima, a otvara vrata brojnim primenama i novim načinima kontrole i upravljanja vozilima, smatraju u kompaniji ZF.
Inovacija je usklađena sa aktuelnim trendovima u razvoju povezanih i softverski definisanih automobila, tako da će njihovim dizajnerima i inženjerima dati više slobode u primeni nego što je to slučaj kod hidrauličnih kočnica.
Umesto da kočionu silu generiše hidraulična tečnost, koja se prenosi na sklop kočnice, u ovom slučaju se signal sa papučice prenosi žicom. Na kraju te žice nalaze se elektromotori, koji stvaraju potrebnu silu kočenja i prenose je na kočione pločice. ZF tvrdi da ovo rešenje omogućava jače kočenje, brže zaustavljanje, bolju regeneraciju energije i niže troškove održavanja.
Na primer, u slučaju iznenadnog automatskog kočenja, pri brzini od 100 km/h, sistem „suvo kočenje po žici“ će zaustaviti isti automobil i do devet metara pre nego što bi ga zaustavio konvencionalni hidraulički kočioni sistem. U slučaju električnih automobila, prednosti su još očiglednije, jer ova inovacija nudi do 17% više povrata energije u baterije, recikliranjem viška kinetičke energije tokom kočenja.
Sistem ima i ekološke prednosti – svaka kočnica optimizuje svoj rad, omogućavajući tako manje habanje pločica i samim tim manje emisije štetnih čestica u životnu sredinu. Osim toga, jeftiniji je za ugradnju od klasičnih sistema, pa će proizvođačima vozila doneti dodatne uštede. Za sada nema informacija da li će i kada neko od njih početi da ga ugrađuje u nove automobile.