RUSIJA

I praktično i romantično: Moskovljani sad mogu na posao i - rečnim tramvajem /foto/

Moskovljani odnedavno, pored metroa i drumskog gradskog saobraćaja, za transport po gradu imaju na raspolaganju i rečne tramvaje. To im daje mogućnost da tokom vožnje uživaju u romantičnom pogledu na rusku prestonicu sa vode.
Sputnik
Savremeni rečni električni brodovi i plutajuća pristaništa predstavljaju novu eru u prevozu, kreiranu korišćenjem najnovijih ruskih tehnologija i opreme. Oni su ekonomični, ekološki prihvatljivi i udobni za putnike. Sa visokim plafonima, panoramskim prozorima i staklenim krovom i tri velika ekrana koji informišu putnike o ruti i stanicama, ovi brodovi pružaju nesvakidašnje iskustvo putovanja.
Pored metroa i drumskog gradskog saobraćaja, Moskovljani odnedavno imaju i rečne tramvaje.
Rečni tramvaji su počeli da saobraćaju po reci Moskva 20. juna 2023. godine. Od početka njihovog operativnog rada, novi vid prevoza stekao je značajnu popularnost među građanima i posetiocima grada. Tramvaji idu u intervalu od 20-25 minuta, a u jedan staje do 45 ljudi.
U prednosti ovakvog vida kretanja po Moskvi uverio se reporter Sputnjika koji se ukrcao u rečni tramvaj na pristaništu Kijevska, jednom od šest tačaka odakle polaze brodići gradskog prevoza. Tokom vožnje sa vode se mogu videti Ruska vlada, hotel Radison Rojal, biznis kompleks Moskva siti.
Biznis-kompleks Moskva-Siti.
Za 150 rubalja (170 dinara), koliko košta karta, obezbedili ste sebi sat vremena užitka na vodi. Doduše, karta je vikendom duplo skuplja – 300 rubalja (340 dinara). Karta se može platiti bankarskom kartom ili pretplatnim karticama za moskovski gradski prevoz u koje su uračunati značajni popusti, dok je za decu do sedam godina ulaz besplatan.
Pogled na zgradu ruske vlade sa reke.
Pritom, rečni tramvaji, koji su uzgred kompletno proizvedeni u Rusiji, ekološki su prihvatljivi, ekonomični i tihi.
Zasad postoji samo jedna linija kojom saobraća rečni tramvaj, ali se do kraja ove godine planira još jedna.
Pristanište rečnog tramvaja u Moskvi.
Svaka pristanišna platforma je inovaciona – ploveća stanica sa mekim klupama za sedenje, vaj-fajem, informacionim displejem, urednim toaletima i malim kafeom. Dok čekate dolazak tramvaja mogu se napraviti lepe fotografije sa omanje terase.
Ovu vrstu prevoza koriste uglavnom ljudi koji žive ili rade u blizini pristaništnih stanica, ali ima i dosta turista koji na ovaj način mogu da za manje para priušte sebi obilazak grada brodićem.
Značaj reke Moskve za grad je ogroman. Rečni saobraćaj prestonice oživljava sa momentom puštanja u rad Severne rečne stanice 2020. godine. Stanovnici i gosti prestonice moći će da krstare rekom Moskvom i sa Severne i Južne rečne stanice.
Komentar