EKONOMIJA

Uđeš, pokupiš, izađeš: Srpske komšije dobile prvu „pametnu“ prodavnicu

U prvoj „pametnoj“ prodavnici otvorenoj u regionu, hrvatski lanac marketa „Konzum“ koji posluje u okviru „Fortenova grupe“, od danas kupcima omogućava sasvim drugačiji doživljaj kupovine.
Sputnik
Na adresi Kurelčeva 1 u Zagrebu, otvorena je prva „Konzumova“ prodavnica bez blagajni u koju kupci mogu ući, skenirati kju-ar kod iz „Konzumove“ mobilne aplikacije, uzeti s police željene artikle i jednostavno izaći napolje.
Plaćanje kupljenih artikala automatski će se sprovesti putem računa debitne ili kreditne kartice koju je kupac uneo u aplikaciju, a račun stiže u aplikaciju i na i-mejl, saopšteno je iz kompanije, prenosi „Investitor“.
Jednostavno, bez gužvi i zadržavanja, doslovno kao kupovina u prolazu, sistem putem aplikacije zapravo funkcioniše kao „digitalni novčanik“ i omogućuje kupcima svih generacija tzv. premijum iskustvo kupovine.
„Taj iskorak je potpuno u skladu s planovima o tehnološkoj transformaciji i digitalizaciji, koje su jedan od četiri stuba razvojne strategije „Fortenova grupe““, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor „Fortenova grupe“.
Tehnologija koja je korišćena za ovaj koncept prodavnice zasniva se na računarskom vidu za prepoznavanje, a prostor je pokriven sa 150 kamera zahvaljujući kojima se prati koje artikle je kupac uzeo s police i naplaćuju samo oni koje je izneo sa sobom. Sistem veštačke inteligencije za prepoznavanje artikala primenjen je u saradnji s američkom kompanijom „AiFi“, vodećom u svetu za tu vrstu tehnologije.
Komentar