Kako industrija prelazi s vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) na električna vozila (EV) i prebacuje fokus sa hardvera na softver, proizvođači vozila napuštaju tradicionalno ugrađeni dijagnostički interfejs (OBD2) – najčešći način nezavisnog, direktnog pristupa podacima o vozilu, koji se pritom događa u realnom vremenu i besplatan je. Umesto toga, kreće se ka poslovnim modelima zasnovanim na podacima, utičući na nezavisne pružaoce usluga servisa (ISP) i potrošače.
Studija identifikuje pet uobičajenih slučajeva upotrebe u kojima su oštećeni potrošači i nezavisni serviseri kao i trgovci delovima, s procenjenim gubitkom od 95 milijardi evra do 2050. godine, ugrožavajući egzistenciju pet miliona Evropljana zaposlenih u ovoj industriji, prenosi „Revija HAK“.
Lorijan Krid, glavni direktor FIA regiona I, naglašava nužnost jasnih zakonskih propisa specifičnih za ovaj sektor.
„Nedavna istraživanja razotkrila su trenutne prakse prikupljanja podataka kroz funkcije povezivanja. Kako se upotreba povezanih vozila povećava, očajnički su nam potrebna pravila koja uspostavljaju pravičan pristup podacima o vozilima. Potrošači i učesnici na tržištu trenutno plaćaju visoku cenu za pristrasnu kontrolu podataka o vozilima“, smatra Kridova.
Ona kaže da će obezbeđivanje jednakih uslova za sve pokrenuti konkurenciju, inovacije i rešiti postojeće prakse.
„Evropska unija mora da da prioritet donošenju zakona specifičnih za sektor kako bi zaštitila potrošače, promovisala poštenu konkurenciju i osigurala slobodu izbora“, zaključuje Kridova.