Nemački proizvođači možda i mogu da opstanu bez reformi, ali Nemačka bi izgubila status automobilskog centra, rekla je šefica udruženja za agenciju DPA.
Ključni problemi, po njoj, su prekomerna regulativa, spore političke odluke i nepostojanje pravnog okvira za pitanja poput takozvane veštačke inteligencije.
Na prvom mestu je ipak struktura troškova, rekla je ona, zbog koje međunarodna konkurentnost Nemačke dramatično slabi.
Visoki troškovi energije
U Nemačkoj su troškovi energije znatno veći u odnosu na druge velike proizvođače automobila, precizirala je Milerova.
Automobilska industrija traži od države da privremeno subvencionišecenu električne energije kako bi sprečila odlazak proizvođača baterija i poluprovodnika iz Nemačke odnosno kako bi privukla strane kompanije u najveću evropsku privredu.
Prošle nedelje vlada je kompanijama najavila poresko rasterećenje u visini od 32 milijarde evra u iduće četiri godine, ali subvencije za struju još su predmet rasprava.
Kancelar Olaf Šolc otvoriće u utorak sajam „IAA Mobiliti“, koji okuplja proizvođače automobila, dobavljače, tehnološke kompanije, ali i političare, napominje DPA, preneo je „Indeks“.