Beli jedrenjak, dugačak oko 60 metara izgrađen je 1933. i od tada do 1991. godine bio je upisan u flotne liste hrvatskih luka, prenosi „Indeks“.
Na remont u Crnu Goru otplovio je 1991. godine, kada je bio upisan u matičnoj luci Split i do danas se nalazi u toj zemlji, piše portal.
Crna Gora od prošle nedelje nizom događaja je obeležila 90. godišnjicu broda, zbog čega je Ministarstvo spoljnih i evropskih poslova u noti izrazilo najoštriji protest.
„Svojatanje tuđe imovine suprotno je uobičajenim praksama, međunarodnom pravu i evropskim vrednostima za koje se Crna Gora opredelila“, navodi se u saopštenju Ministarstva.
Zvanični Zagreb pozvao je Podgoricu da prioritetno pristupi bilateralnom rešavanju sudbine tog broda, za koji se navodi da je „simbol viševekovne hrvatske pomorske tradicije“ kao i da izbegava jednostrane aktivnosti koje su suprotne nastojanjima da se u duhu dobrosusedskih odnosa, „načelima poštovanja i međunarodnog prava pronađe trajno rešenje“.