EKONOMIJA

Kinezi spremni za prodor na evropsko tržište električnih automobila

Kineski proizvođači automobila mogli bi da preuzmu dominaciju na evropskom tržištu električnih vozila u naredne tri godine, zahvaljujući superiornoj tehnologiji, konkurentnim cenama i talasu novih potrošača koji manje brinu o lojalnosti brendu, navodi se u analizi kineskog ogranka multinacionalne konsultantske kuće KPMG.
Sputnik
Automobilske kompanije iz Kine mogle bi da preuzmu oko 15 odsto evropskog tržišta do 2025. godine, pošto potražnja i dalje raste, a EU najavljuje zabranu novih automobila na fosilna goriva počevši od 2035, navodi KPMG.

Kineski električni automobili - jeftiniji i bolji

Bio bi to ogroman skok za kineske proizvođače automobila, jer njihova vozila trenutno čine manje od 10 odsto od 1,1 miliona električnih automobila, koliko je u Evropi prodato prošle godine.
Britanski stručnjak za automobilsku industriju Džim Holder, na pitanje da li bi evropski proizvođači automobila trebalo da budu zabrinuti zbog dolaska kineskih vozila, kaže „apsolutno bi trebalo da budu - ključna stvar je cena po kojoj se neka od ovih vozila nude“.
„Pravi strah za evropske proizvođače je da su brendovi koji dolaze sa tako masovnog tržišta kakvo je kinesko, malo pristupačniji i malo bolji u nekim slučajevima, ali i po pitanju neke tehnologije koju nude“, kaže on.
Prosečna cena kineskog električnog vozila bila je 30.000 dolara u Evropi 2022. godine, navodi se u izveštaju KPMG, u poređenju sa „Teslinim“ najjeftinijim modelom 3, koji košta preko 45.000 dolara.
U izveštaju se dodaje da je 2022. godine na tržištu predstavljeno 136 vozila na novu energiju (NEV) (što označava električna vozila na baterije, plag-in hibride i vozila na gorivne ćelije).

Prepoznatljivost brenda problem u Evropi

Prepoznatljivost nekog automobilskog brenda problem je za kineske proizvođače u Evropi, iako je Kinezima pomoglo vlasništvo nad „Volvom“, MG-om i „Polestarom“, što su tri najprodavanija kineska električna brenda u Evropi 2022. Izvorni kineski modeli činili su manje od dva odsto prodaje električnih vozila u Evropi.
„Znamo da su kupci električnih vozila mnogo manje lojalni brendu“, kaže Holder i dodaje da kineski brendovi imaju dug put pred sobom u Evropi, ali nema sumnje da brzo dolaze.
„Izgradili su ogromna tržišta u Kini koja generišu ogroman profit i sada žele da ulažu u globalnu ekspanziju. Rano su počeli sa električnim automobilima. Mnogo su uložili u tehnologiju. Imaju, u nekim slučajevima, prilično efikasne baterije dostupne po prilično impresivnim cenama. Čini se da to osvaja najmanje deo potrošača u Evropi“, dodaje ekspert.
Norbert Mejring, stručnjak KPMG-a zadužen za automobilsku industriju, kaže da bi kineski proizođači električnih vozila mogu da poboljšaju prepoznatljivost brenda saradnjom sa lokalnim dilerima automobila ili kupovinom više lokalnih brendova automobila.
Tako je kineski BID, čije je sedište u Šangaju, i koji je pretekao „Teslu“ kao svetski najprodavaniji brend vozila nove energije, nedavno otkrio da bi mogao da izgradi fabriku u Francuskoj, prenosi kineski CGTN.
Prema Evropskom udruženju proizvođača automobila, do 2030. godine, tri od svakih pet automobila u Evropi biće električni.
EKONOMIJA
Rekordna prodaja električnih automobila: Kinezi predvode trku
EKONOMIJA
Kina pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila
Komentar