Kineski izvoz automobila u periodu od januara do marta porastao je za 58 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigao je 1,07 miliona vozila, navodi Kineska asocijacija proizvođača automobila.
Japan je u istom periodu izvezao 950.000 automobila, što je rast od šest odsto u odnosu na prvi kvartal 2022, saopštila je Japanska asocijacija proizvođača automobila.
Kineski izvoz automobila nastavlja da raste i u drugom kvartalu. Industrija putničkih vozila očekuje da ukupan ovogodišnji rast bude 30 odsto, na četiri miliona komada.
Kina je 2009. godine pretekla SAD i postala najveće svetsko tržište za prodaju novih automobila. Kineske vlasti pomogle su domaćoj industriji električnih automobila nudeći poreske i olakšice za kupovinu, kao i razvijajući infrastrukturu za njihovo punjenje, kako bi električna vozila postala deo glavnog tržišta automobila.
Okretanje Kine električnim vozilima dovelo je i do rasta izvoza. Izvoz takvih automobila u prvom kvartalu porastao je za čak 93 odsto, na 380.000 vozila, pa sada električni automobili čine čak 40 odsto u ukupnom kineskom izvozu.
Kada su u pitanju kompanije, kineska podružnica „Tesle“ najveći je izvoznik električnih automobila u toj zemlji, sa 90.000 komada. Slede SAIC Motor's sa 50.000 i BYD sa 30.000 vozila.
„Teslina“ „gigafabrika“ u Šangaju zamišljena je kao glavni centar za proizvodnju vozila za tržišta Evrope i Azije i izvoz te kompanije iz Kine porastao je za 20 odsto. Kada je „gigafabrika“ otvorena 2019. godine, imala je kapacitet od 250.000 vozila godišnje, a sada može da ih proizvede čak 1,25 miliona, dok je menadžment zatražio dozvole za proširenje kojim bi kapacitet dostigao 1,75 miliona automobila.
Najviše električnih automobila iz Kine izvozi se u Belgiju, Australiju i na Tajland. Veliki izvoz na Tajland pokazuje da Kina preuzima tržišni primat i u jugoistočnoj Aziji, gde su dugo dominirali japanski proizvođači.
Ukupno je najveći izvoz kineskih automobila išao u Rusiju, gde je završilo 140.0o0 vozila, što je gotovo trostruko više nego u istom periodu prošle godine, prenosi agencija Nikei.
Najveći izvoznici na rusko tržište bile su kompanije „Čeri“ i „Grejt vol“.
Pored putničkih automobila, Kina je drastično povećala i izvoz kamiona u Rusiju, na 30.000 komada u prvom kvartalu, što je sedam puta više nego u istom periodu 2022. Posle Rusije, glavna tržišta za kineske kamione su Meksiko, Belgija i Saudijska Arabija.