Po rečima Putina, pokretanje pruge Rašt-Astara omogućiće diverzifikaciju globalnih saobraćajnih tokova.
„Jedinstvena transportna arterija 'Sever-Jug', čiji će deo biti železnička pruga Rašt-Astara, pomoći će da se značajno diverzifikuju globalni saobraćajni tokovi. Transport novim koridorom imaće značajne konkurentske prednosti. Konkretno, isporuka robe iz Sankt Peterburga u, recimo, Mumbaj trajaće oko 10 dana. Poređenja radi, tradicionalnim trgovačkim putevima za to je potrebno do 30-45 dana. Dakle, značajno će se uštedeti i u pogledu vremena i troškova“, rekao je ruski lider.
Kako je dodao, međunarodni koridor „Sever-Jug“ koristiće se za prevoz hrane i drugih poljoprivrednih proizvoda u Iran, zemlje Persijskog zaliva i Afrike. Prema tome, ruta će značajno doprineti osiguravanju globalne prehrambene bezbednosti, poručio je Putin.
Tokom razgovora sa predsednikom Irana, ruski lider je izrazio nadu da će se njihovi kontakti nastaviti.
„Ovo je zaista događaj za region, za čitavu svetsku saobraćajnu infrastrukturu, za naše zemlje“, rekao je ruski predsednik.
Sa ruske strane sporazum o izgradnji pruge Rašt-Astara potpisao je ministar saobraćaja Vitalij Saveljev, a sa iranske – ministar puteva i urbanizma Mehrad Bazpaš.
Potpredsednik Vlade Rusije Aleksandar Novak doputovao je juče u dvodnevnu posetu Iranu gde je učestvovao na sastanku radne grupe međunarodnog transportnog koridora „Sever-Jug“, multimodalne rute od Sankt Peterburga do luke Mumaj u Indiji u dužini od 7.200 kilometara. Na sastanku je razgovarano o realizaciji projekta izgradnje deonice pruge Rašt-Astara, poslednje železničke deonice međunarodnog transportnog koridora „Sever-Jug“.
Koridor je alternativa morskom putu koji povezuje Evropu, zemlje Persijskog zaliva i Indijskog okeana kroz Suecki kanal. Postoje tri rute međunarodnog transportnog koridora: transkaspijska (železnice i luke), zapadna i istočna (kopnena). Rašt-Astara je poslednja deonica zapadne trase, neophodna za rad pruge celom dužinom koridora.
Kako je ranije saopšteno, deo pruge Rašt-Astara gradiće dve strane – ruska i iranska. Dužina linije iznosiće 170 kilometara. Ona će povezati kopnene deonice koridora „Sever-Jug“ što će omogućiti da se poveća ekonomska efikasnost transkaspijske rute. Procenjuje se da će izgradnja pruge koštati 1,6 milijardi dolara.