Moskovski metro je impresivan podvig inženjeringa i dizajna koji igra vitalnu ulogu u svakodnevnom životu miliona ljudi u ruskoj prestonici.
Metro je služio kao sklonište za bombe tokom Velikog otadžbinskog rata. Mnoge stanice su u to vreme korišćene kao skloništa od vazdušnih napada.
Moskovski metro je takođe poznat po svojoj efikasnosti i pouzdanosti. Vozovi prolaze svakih 90 sekundi u špicu, osiguravajući da putnici brzo i lako stignu do svog odredišta.
Svaka stanica metroa poseduje sopstveni stil koji reflektuju različite periode Sovjetske istorije i prikazuje kreativnost i veštinu istaknutih arhitekata i umetnika.
Vozovi saobraćaju svakoga dana od 5:30 do 1 sat iza ponoći.
Moskovski metro poznat je po svojoj jedinstvenoj arhitekturi i dizajnu. Mnoge njegove stanice se smatraju umetničkim delima, sa kitnjastim ukrasima, zamršenim mozaicima i zadivljujućim skulpturama.
Pored svoje lepote, Moskovski metro predstavlja važan vid prevoza za lokalno stanovništvo i turiste.
Mnogi Moskovski metro porede sa muzejima i podzemnim dvorcima, a zbog svoje veličanstvenosti privlači i ogroman broj turista. Metro ima više od 730 eskalatora, a najduži, od 126 metara, nalazi se na metro stanici Park kulture.
Čak 44 stanice Moskovskog metroa imaju status kulturnog nasleđa.
Moskovski metro izgrađen je po naređenju sovjetskog lidera Josifa Staljina, a sve stanice prvog kruga— koljca, kako Rusi kažu, podsećaju na salone plemićkih dvoraca.
Putnici proučavaju mapu moskovskog metroa.
Udeo podzemne železnice u prevozu putnika uglavnom gradu Rusije iznosi oko 56 odsto.
Graditelji Moskovskog metroa bili su i njegovi prvi putnici daleke 1935. godine.
Moskovski metro je takođe jedan od najjeftinijih sistema metroa na svetu, što ga čini pristupačnim za svaki nivo društva.
U proseku, svakodnevno se Moskovskim metroom preveze više od sedam miliona putnika, a radnim danima i preko devet miliona, što je svetski rekord.
U izgradnji metroa su učestvovale najveće sovjetske arhitekte, zahvaljujući kojima su i nastala prava remek-dela, koja danas spadaju u spomenike arhitekture pod zaštitom države.
Najduža linija Moskovskog metroa je Arbatsko-pokrovska i iznosi 45,1 kilometar, a najkraća je Kahovska linija— 3,3 kilometara. Prosečna brzina vozova je 41,61 kilometara na sat.