Stručnjak je takođe objasnio čime se zapadno poimanje civilizacije razlikuje od kineskog.
Prema stručnjaku, „Inicijativa globalne civilizacije“ je nastavak brojnih inicijativa, koje čine kontekst ideje o izgradnji Zajednice zajedničke sudbine čovečanstva – globalne koncepcije o stvaranju svetskog poretka u kome postoji stabilan mir i sveopšta bezbednost.
„Koncepcija Zajednice zajedničke sudbine čovečanstva uključuje pet glavnih stubova: politiku, bezbednost, ekonomiju, kulturu i ekonomiju. Kina kontinuirano predlaže inicijative, povezane sa ovim pojmovima“, objašnjava Vang.
Prema rečima stručnjaka, najpre je to bila „Incijativa globalnog razvoja“, zatim „Inicijativa globalne bezbednosti“, a sada „Inicijativa globalne civilizacije“, koja posebno ističe razumevanje nove forme civilizovanog društva.
„Civilizovani ljudi“ i „varvari“
Nova Inicijativa, prema mišljenju stručnjaka, demonstrira granicu u percepciji samog termina „civilizacija“ na Zapadu i u Kini.
Vang objašnjava da su Evropljani navikli da se nazivaju „civilizovanim ljudima“, smatrajući druge „varvarima“. Ovakav pogled na svet im je dugo godina omogućavao da sprovode svoju kolonijalnu aktivnost. Savremena terminologija, koju je Zapad predložio, a koja podrazumeva podelu na „razvijene“ i „zemlje u razvoju“, pomagala im je da nastave da dele svet.
Ekspert smatra da je, prema kineskoj percepciji, reč „modernizacija“ put da budete ono što jeste. Kina je uvek tvrdila, naglašava on, da je svet jednak i raznovrstan, a naše tradicije i specifičnosti ne sprečavaju razvoj modernizacije, već ga podstiču.
Inicijativa koju je predstavio kineski lider Si Đinping zasnovana je na poštovanju različitosti svetskih civilizacija i jednakosti, što će narodima omogućiti uzajamno razumevanje. Dokument predviđa oslanjanje na promovisanje zajedničkih ljudskih vrednosti kao što su: mir, razvoj, pravosuđe, demokratija i sloboda.
Si smatra da su tolerancija i obostrano poštovanje jedini uslov razumevanja među narodima.