KULTURA

Ovacije za Beogradsku filharmoniju i spektakularnu „Tosku“ /foto/

Beogradska filharmonija pod vođstvom dirigenta Gabrijela Felca izvela je večeras u Kolarčevoj zadužbini čuvenu Pučinijevu operu „Toska“.
Sputnik
Publika je desetominutnim stajaćim ovacijama nagradila soprana Elizabet Tajge u ulozi Toske, tenora Eduarda Aladrena kao Marija Kavaradosija i baritona Mandle Mndebelea u ulozi barona Skarpije.
Pored njih pevali su Nikola Basta (Ćezare), Mihailo Šljivić (crkvenjak), Siniša Radin (Spoleta), Branislav Stankov (Šarone), Milan Obradović (stražar), Lenka Maksimović (pastir), kao i Meštoviti hor RTS-a i dečiji hor „Kolibri“.
Hor "Kolibri" sa Beogradskom filharmonijom izveo čuvenu Pučinijevu operu
Otvoreni aplauzi čuli su se mnogo puta tokom tri čina remek-dela operske literature, pune trilerskih obrta i intenzivnih emocija.
Tri čina i 357 stranica jedne od najlepših operskih partitura, Gabrijel Felc i Beogradska filharmonija pripremili su sa velikom strašću. Isto tako i izveli.
Filharmonijino izvođenje grandiozne opere u koncepciji maestralnog Gabrijela Felca, dopiralo je ne samo sa bine, već sa svih strana Kolarca, odnosno sa galerija, glavnog hola i hodnika.
Režija Aleksandra Nikolića, uz scensku ekstravaganciju pod svećama, dočarala je tenziju i mračnu atmosferu opasnog Rima s početka 19. veka
Pod svetlošću sveća galerije Kolarca postale su Rimska crkva Sant Andrea u prvom, palata Farneze u drugom i zamak Sant Anđelo u trećem činu.
U atmosferi mračnog i opasnog Rima iz 1800. godine publika je uživala u ljubavnoj priči Toske sa slikarom Kavaradosijem i političkom zaplet.
Vrhunski glasovi i odlična gluma glavnih aktera ubedljivo su doneli priču o ljubavi, strasti, požudi i mržnji, ali i suprostavljenim stranama političkog sitema iz doba Napoleonove okupacije.
Mandle Mndebelea u ulozi ozloglašenog barona Skarpije
Popularnost „Toske“ leži u dramskom zapletu, snažnoj i upečatljivoj muzici i velikom orkestarskom aparatu upotpunjenim crkvenim zvonima, orguljama, ali i zvucima topova.
Čuvene arije publiku su dovodile do suza, a efektnim rešenjima Kolarac je pretvoren u najuzbudljiviju opersku scenu.
KULTURA
Premijera opere „Turandot“: Bajka sa srećnim krajem kao uvertira za slavlje
Komentar