„Osiguravajuće kompanije odbijaju da izdaju pisma koja se daju po rutinskoj proceduri“, rekli su u Direkciji.
Navode da nije jasan razlog zašto se pisma ne izdaju, a Direkcija za plovidbu Turske je podvukla da će i dalje nastaviti da traži pisma koja potvrđuju osiguranje.
List „Fajnenšnal tajms“ je, pozivajući se na trgovce naftom, posrednike i servise koji prate brodove, objavio, da je veliki broj brodova sa naftom formirao red pored turske obale. Ova situacija je nastala nakon što je doneta odluka da se ograniče cene na rusku naftu i zahteva Ankare da se prilikom prolaska dostave podaci o osiguranju.
Turska je od 1. decembra uvela dodatna osiguranja za tankere sa sirovom naftom koji prolaze kroz turske moreuze. Turska od od tog datuma i od osiguravajućih kompanija zahteva da dostave pismo kojim se potvrđuje da je tom tankeru izdata polisa osiguranja (Protection and Indemnity Insurance).
Naftne sankcije Zapada su stupile na snagu 5. decembra: Evropska unija prestaje da prihvata rusku naftu koja se transportuje morem, a zemlje G7, Australija i Evropska unija nameću ograničenje cena za njen pomorski transport na 60 dolara po barelu.
Potpredsednik ruske vlade Aleksandar Novak je, komentarišući ove odluke, primetio da Rusija neće prihvatiti gornju granicu cena nafte, čak i ako bude morala da smanji proizvodnju. On je dodao da su takva ograničenja mešanje u tržišne instrumente, Rusija je spremna da radi samo sa onim potrošačima koji će raditi po tržišnim uslovima.