RUSIJA

Ruski naučnici otkrili kako da se mladi zaštite od zavisnosti od interneta

Naučnici Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU) su pokazali da aktivna i svesna pozicija mladih pomaže u odabiru korisnog sadržaja na mrežama i promoviše njihovu profesionalnu samoidentičnost.
Sputnik
U modernom svetu je razvoj omladine nezamisliv bez interneta, navode naučnici MGPPU-a. Priroda korišćenja ove mreže, zainteresovanost za određene sadržaje utiče na adolescente i mlade, uključujući i njihov izbor profesije.
Prema rečima eksperata, veoma je važno da se izuče faktori, koji omogućavaju da se na konstruktivan način koristi internet u cilju obučavanja i razvoja. Takođe je važno i da se shvati, šta dovodi do takozvane problematične upotrebe interneta: izbegavanja i odlaganja rešavanja stvarnih problema, kao i od emocionalne zavisnosti od reakcija na društvenim mrežama.
U istraživanju je pokazano, da je aktivno interesovanje i smislen, i informisan pristup mladih prema nastavnim aktivnostima najbolja zaštita od problematične upotrebe interneta. Takva pozicija omogućava mladima da provode optimalno vreme na internetu i da manje zavise od događaja na društvenim mrežama.
„Nažalost, često roditelji i nastavnici podržavaju sklonost učenika da ispune sve spoljne zahteve. Ovo pojačava objektno-pasivni i podređeni položaj i ne promoviše autonomiju učenika, niti njihovo aktivno pronalaženje u društvenom životu“, rekla je dekan fakulteta „Konsultativne i kliničke psihologije“ Ala Holmogorova.
Sklonost mladih prema prekomernoj poslušnosti i njihovo sve veće oslanjanje na spoljne ocene povećavaju rizik od izloženosti različitim vrstama manipulacija kojima je ispunjen internet prostor, dodala je Holmogorova.
Subjektivna pozicija je važna i za razvoj profesionalne samoidentičnosti, smatraju eksperti. Zato je neophodno da nastavnici i roditelji nauče kako da pružaju podršku mladima u samostalnoj potražnji načina za rešavanje problema i u formiranju sopstvenih pogleda. Saradnici MGPPU rade na razvoju refleksno-aktivističkog pristupa teškoćama u učenju, koji ima za cilj da pomogne pedagozima i roditeljima da pruže efikasnu pomoć mladima u jačanju njihovih subjektivnih pozicija.
U ovoj fazi naučnici imaju zadatak da realizuju posebna istraživanja za različite uzraste i pravce učenja.
Rezultati istraživanja su objavljeni u naučnom časopisu „Psihološka nauka i obrazovanje“.
NAUKA I TEHNOLOGIJA
Napravljen čip koji može da prenese ceo svetski internet saobraćaj u sekundi
Komentar