Dugo se smatralo da je uljana skica „Podizanje krsta“ iz 1640-ih delo Rembrantovog sledbenika.
Muzej Bredijus u Hagu, gde je skica izložena otkako je kupljena 1921. godine, otkrio je, zahvaljujući novim naučnim tehnikama, da ju je zapravo naslikao Rembrant.
„Kvalitet detalja je tako dobro urađen da sam ubeđen da je ovo Rembrant“, rekla je Johaneke Verhave, koja je restaurirala skicu.
Sliku je proučavala zajednu sa Jeronom Hiltajem, bivšim glavnim kustosom starih slika roterdamskom muzeju „Boimans van Beningen“, koji je pre godinu dana ponovo „otkrio“ sliku u zaboravljenom ćošku muzeja i skrenuo pažnju na nju.
„Gledao sam u uljanu skicu iznova i iznova. Posmatrao sam pokrete četkice. Izvanredni su“, rekao je Hiltaj, dodajući da ga je „samo nekoliko širokih pokreta četkicom“ ubedilo da je slika zapravo original.
Kupio ju je prvobitni kustos muzeja Abraham Bredijus 1921. godine, koji je takođe bio ubeđen da je skica originalni Rembrant, ali su je tokom godina umetnički stručnjaci odbacili kao „grubu imitaciju“, prenosi portal „Dač njuz“.