„The big buzz“ američke fotografkinje Karin Ajgner. Koristeći makro sočivo, Karin je snimila živahnu aktivnost pčela. Mužjaci se bore oko jedne ženke u središtu zujeće kugle kaktus pčela. Pčele širom sveta su ugrožene pesticidima, klimatskim promenama i gubitkom staništa. Pošto se 70 odsto pčelinjih vrsta gnezdi pod zemljom, postaje sve važnije da površine prirodnog zemljišta ostanu netaknute – poljoprivredne prakse ometaju njihova gnezda.
„The beauty of baleen“ tajlandskog fotografa Katanje Vutičajanakarn. Prateći vladine turističke smernice, turistički brod „Katanja“ je ugasio motor kada se u blizini pojavio kit. Fotografu je bilo teško da smiri ruke kako bi zadržao ovu kompoziciju iz krupnog plana jer se čamac ljuljao na talasima. Brajd kitovi rastu do 370 pari sivih zuba unutar gornje vilice. Oni sadrže keratin, protein koji takođe čini ljudsku kosu i nokte, a koriste se za filtriranje planktona.
„Shooting star“ japansko-američkog fotografa Tonija Vua, pobednika u kategoriji Podvodno. Toni Vu je posmatrao uzbudljiv reproduktivni ples džinovske morske zvezde. Našavši se u malom zatvorenom zalivu i sa samo makro sočivom, bio je primoran da se odmakne da bi snimio morsku zvezdu. Scena sa „plesnom“ pozom morske zvezde koja se mresti izgleda kao galaksija.
„Battle stations“ italijanske fotografkinje Katerine Bi, pobednice u kategoriji Mlađi od 10 godina. Pred kraj prolećnog izleta sa porodicom, Katerina je primetila ovaj prizor – dve planinske koze sa rogovima koje stoje na zadnjim nogama kao bokseri u ringu. Početkom 1800-ih, manje od 100 alpskih koza ostalo je u planinama na italijansko-francuskoj granici nakon vekova lova. Uspešni napori na očuvanju danas su rezultirali sa preko 50.000 jedinki.
„The bat-snatcher“ meksičkog fotografa Fernanda Konstantina Martineza Belmara, pobedio je u kategoriji Ponašanje: vodozemci i gmizavci. Koristeći crveno svetlo, na koje su i slepi miševi i zmije manje osetljivi, Fernando je pratio ovu jukatansku zmiju koja je izašla iz pukotine. Imao je samo nekoliko sekundi da snimi sliku životinje koja se povlači u pukotinu sa svojim plenom, slepim mišem.
„Heavenly flamingos“ japanskog fotografa Junji Takasago, pobednika u kategoriji Prirodna umetnost. Fotograf je posmatrao grupu čileanskih flamingosa kako se privlače. Da bi sačuvao ovu basnoslovnu koreografsku scenu u reflektovanim oblacima, borio se, između ostalog, i sa strahom od visine. Visoko u Andima, Salar de Ujuni je najveća solana na svetu. Takođe je jedan od najvećih rudnika litijuma u Boliviji, čiji razvoj ugrožava budućnost ovih flamingosa.
„Dom mяdzvedzя“ ruskog fotografa Dmitrija Koha, pobednika u kategoriji Urbani divlji život. Na jahti, skrivajući se od oluje, Dmitrij je primetio polarne medvede kako lutaju među zgradama davno napuštenog sela. Dok su pregledali svaki prozor i vrata, Dmitrij je koristio dron sa niskim nivoom šuma da snimi sliku koja evocira postapokaliptičke slike.
„Ndakasi’s passing“ južnoafričkog fotografa Brenta Stirtona, pobednika u kategoriji foto-novinarstva. Brent je fotografisao gorilu Ndakasi kako umire nakon što su njen ceo čopor brutalno ubili militanti iz rudarskih kompanija. Na fotografiji ona leži u naručju svog spasioca Andrea Baume, 13-godišnjeg rendžera koji štiti park prirode. Kao rezultat neumornih napora da se zaštite pojedinačne gorile na dnevnoj bazi, broj planinskih gorila se učetvorostručio u poslednjih 40 godina na preko 1.000 jedinki.
„The dying lake“ gvatemalskog fotografa Danijela Nunjeza, koji je pobedio u kategoriji Močvare – veća slika. Danijel je napravio ovu fotografiju kako bi podigao svest o uticaju zagađenja na jezero Amatitlan, koje svake godine primi oko 75.000 tona otpada iz Gvatemala Sitija. Cijanobakterije se razmnožavaju zbog kanalizacije i poljoprivrednih đubriva i izazivaju obilno cvetanje algi. U toku su napori da se obnove močvare Amatitlan, ali su one otežane nedostatkom finansijskih sredstava i korupcijom.
„Out of the fog“ španskog fotografa Ismaela Domingeza Gutijereza, pobednika u kategoriji 11-14 godina. Kada je Ismael stigao do močvare, bio je razočaran što nije mogao da vidi dalje od nekoliko metara, i naravno nije se nadao da će videti pticu grabljivicu koju je želeo da fotografiše. Ali kada je magla počela da se razilazi, otvorila se prilika za ovu neverovatnu kompoziciju. Ospre je zimski gost u provinciji Andaluzija. Ovde brojne vodene površine nude ovim raširenim grabljivcima koji se hrane ribom plitku vodu, koja je bistrija nego u mnogim rekama i jezerima.
„Puff perfect“španskog fotografa Hosea Huana Ernandesa Martineza, pobednika u kategoriji Životinjski portreti. Hoze je stigao na mesto udvaranja goblina noću. Pri svetlosti meseca iskopao je sebi rupu. Sa ove tačke gledišta snimio je veličanstveni profil ptice. Mužjak Kanarskog ostrva se svake godine vraća na teren za udvaranje kako bi pokazao impresivan prikaz. Podižući perje sa prednjeg dela vrata i zabacujući glavu unazad, juri napred-nazad, odmarajući se samo nekoliko sekundi pre nego što počne ponovo.
„The Cuban connection“ američke fotografkinje Karin Ajgner, pobednice u kategoriji Nagrade za fotoreportersku priču. Kavez u kojem se drži kubanski buč visi pored puta, tako da se ptica navikne na užurbanost uličnog života kako bi bilo manje verovatno da će biti ometena tokom takmičenja u pevanju. Ove ptice su veoma cenjene zbog svog slatkog glasa i smele prirode.
„Under Antarctic ice“ francuskog fotografa Lorana Balestea, pobednika u kategoriji Portfolio. Piramida života. Živa kula morskih beskičmenjaka na morskom dnu, 32 metra ispod antarktičkog leda. Sunđer nalik drvetu ispunjen je živim organizmima, od džinovskih trakavica do morskih zvezda.
„Spectacled bear's slim“ ekvadorskog fotografa Danijela Miderasa, pobednika u kategoriji Životinje u svojoj kategoriji životne sredine. Fotograf je postavio foto-zamke duž puta na visokim planinskim visoravnima. Postavio je kamere tako da prikaže prirodni pejzaž koji nestaje sa medvedom u centru kadra. Ovi medvedi, koji naseljavaju teritoriju od zapadne Venecuele do Bolivije, nestaju kao posledica velike gradnje i poljoprivrede, prostor za divlje životinje se sve više smanjuje.
„The listening bird“ američkog fotografa Nika Kanakisa, pobednika u kategoriji Ptice. Fotograf je uočio mladog sivocrvenkastog krastavca u potrazi za hranom. Znajući da će, ako mu se približi, nestati u šumi, fotograf je pronašao komad opalog lišća i čekao. I zaista, mala ptica je skočila u okvir, pritisnuvši uvo na zemlju da sluša šuštanje malih insekata – ovo je njegova tehnika za otkrivanje plena.
„The great cliff chase“ indijskog fotografa Ananda Nambijara, pobednika u kategoriji Ponašanje: sisari. Sa vidikovca preko klisure, fotograf je posmatrao snežnog leoparda kako trči uzbrdo za krdom. Snežni leopardi žive na nekim od najekstremnijih mesta na svetu. Oni su sada klasifikovani kao ugroženi. Pretnje uključuju klimatske promene, rudarenje i lov na snežne leoparde i njihov plen.
„The magical morels“ grčkog fotografa Agorastasa Papatsanisa, pobednika u kategoriji Biljke i gljive. Pečurke u vilinskoj šumi stvaraju magičnu scenu. Fotograf je sačekao da sunce prođe kroz drveće i osvetli vodu u pozadini, a zatim je koristio širokougaono sočivo i bliceve da bi istakao lavirinte smrčaka. Morci se u mnogim delovima sveta smatraju gastronomskim blagom jer ih je teško uzgajati, ali u nekim šumama rastu prirodno.
„New life for the tohorā“ novozelandskog fotografa Ričarda Robinsona, pobednika u kategoriji Okeani: veća slika. Ričard Robinson je uhvatio trenutak kada je par kitova preživeo uprkos svim izgledima. Novozelandski kitovi gotovo su potpuno nestali 1800-ih, tako da svaka nova beba donosi nadu u njihov povratak.
„A theatre of birds“Matevisza Pesjaka, pobednika u kategoriji Portfolio zvezda u usponu. Postavivši svoju kameru na daljinsko upravljanje na tlo u koritu trske, fotograf je iskoristio priliku da uhvati trenutak kada je leteći siv soko poslao nekoliko crnorepih bogova.