Posle uspešne demonstracije prototipa koji može da se napuni za samo tri minute u više od 10.000 ciklusa tokom svog veka, firma „Adden Energy“, koja je deo Univerziteta Harvard, dobila je 5,15 miliona dolara za dalji razvoj tehnologije, s ciljem njene komercijalizacije u bliskoj budućnosti, piše „Indipendent“.
Kako bi se ubrzala primena ove tehnologije, izvršni direktor firme „Adden Energy“ Vilijam Fichju, očekuje da će privući onih 37 odsto Amerikanaca koji nemaju svoje garaže, pa stoga ne mogu svoja električna vozila da pune preko noći kod kuće.
„Široka primena električnih vozila zahteva baterije koje mogu da zadovolje različite potrebe potrošača. Automobili se moraju puniti jednako brzo kao i vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno za vreme koje vam je trenutno potrebno da natočite gorivo na benzinskoj pumpi“, rekao je Fichju.
Procene pokazuju da bi elektrifikacija svetskog voznog parka mogla da smanji globalne emisije gasova za 16 odsto, pri čemu se ova „nova baterijska paradigma“ smatra ključnom za postizanje ovog cilja.
„Električna vozila ne mogu ostati luksuzni proizvodi i mora ih biti znatno više od sadašnjih jedan odsto od ukupnog broja automobila na putevima ako želimo da napredujemo prema budućnosti čiste energije. Takođe, SAD neće imati tržište polovnih automobila ako baterije za električna vozila traju samo tri do pet godina“, rekao je Xin Li, vanredni profesor na Harvardu i naučni savenik firme „Adden Energy“.
„Tehnologija mora biti dostupna svima. Ne vidimo neka fundamentalna ograničenja za poboljšanje tehnologije baterija. Ovo bi moglo da promeni čitavu industriju“, zaključio je on, preneo je Jutarnji list.