RUSIJA

Rusija jača automobilsku industriju: Stiže nova porodica „Lada“ C klase

Ruska fabrika „Avtovaz“ planira proizvodnju novih, većih i prestižnijih automobila „Lada“ C klase, koji će, kako tvrde za Sputnjik ruski eksperti, ispunjavati sve standarde: od udobnosti, zvučne izolacije, lakšeg rukovanja do sigurnosti. Potencijalni kupci, prema rečima stručnjaka, biće iz više srednje klase kako iz Rusije, tako i iz drugih zemalja.
Sputnik
Predsednik kompanije Maksim Sokolov izjavio je da „Avtovaz“ planira da u dugoročnoj perspektivi napravi apsolutno novu porodicu automobila „Lada“ C klase. „Planiramo da koristimo potpuno novu rusku platformu. Ovo će zahtevati velika ulaganja, ali naši kupci sasvim opravdano žele da voze moderne automobile“, tvrdi Sokolov.

Zadovoljiće međunarodne standarde

Mihail Beljajev, ekspert Ruskog instituta za strateška istraživanja, kaže da „Avtovaz“ ranije nije imao mnogo podsticaja za razvoj na tržištu. „Uvoz stranih automobila, uključujući i sekundarne, bio je mnogo jeftiniji. Situacija je trenutno sasvim drugačija. Pre svega, uvoz je izuzetno smanjen, a pogoni koji su ostali na našoj teritoriji i dalje se u velikoj meri oslanjaju na inostrane isporuke delova i komponenti“, konstatuje Beljajev.
Osim toga, prema rečima sagovornika, došla su vremena kada je potrebno proizvoditi automobile čisto domaće proizvodnje, koji će manje zavisiti od uvoznih komponenti: delova i tehnologije. „Dakle, sve ovo podstiče ‘Avtovaz‘ da započne proizvodnju na našem tržištu“, objašnjava stručnjak, ističući da će model zadovoljiti međunarodne standarde.

Za novu „Ladu“ ne treba odrešiti kesu

Nezavisni stručnjak za automobile Dmitrij Popov, kaže da za ovaj model automobila ne treba odrešiti kesu. „Klasa C se odnosi na veći putnički automobil. On će imati prilično visok nivo udobnosti. Biće namenjen kupcima koji spadaju u srednju klasu i neće papreno koštati“, objašnjava sagovornik Sputnjika.
Na pitanje koje države će biti potencijalni kupci „Lade“ C klase, ekspert tvrdi da će sve zavisiti od cene. „Isporuke će se sigurno vršiti u Belorusiju, kao i u Kazahstan. Ako evropske zemlje od nas ne budu kupovale vozila, to je samo zbog političke pristrasnosti. Treba napomenuti da je donedavno u nekim zemljama Evrope, ‘Niva‘ korišćena kao ambulantno i policijsko vozilo, u verziji koja je postojala u sovjetskim godinama, a koja se danas zove ‘Niva legenda‘“, kaže stručnjak.
Sokolov je naglasio da je pred „Avtovazom“ zadatak duboke lokalizacije kako bi se postigao tehnološki suverenitet u automobilskoj industriji. Prema njegovim rečima, ovaj proces će zahtevati ulaganja ne samo od same kompanije, već i od dobavljača, partnera i proizvođača auto-komponenti. Kompanija sada aktivno sarađuje sa akcionarom – FSUE „NAMI“, koji već ima takvo iskustvo.
„Avtovaz“ poseduje proizvodne lokacije u Toljatiju i Iževsku. Uprkos prelasku imovine Renoa u državno vlasništvo, Ministarstvo industrije i trgovine precizira, da će „Lada“ ostati. Trenutno se brend sastoji od pet porodica modela: „vesta“, „ksraj“, „largus“, „granta“ i „niva“.
SVET
„Lada granta“ na čelu liste najjeftinijih automobila /foto, video/
Komentar