Iz Aerodroma „Nikola Tesla“ navode da određena količina prtljaga sa letova stiže u periodu do sedam dana, što je duže od uobičajenog roka.
„Sve nadležne službe na aerodromu i u avio-kompanijama ulažu dodatne napore da se zakasneli prtljag isporuči u najkraćem roku“, kažu u Aerodromu „Nikola Tesla“, prenele su „Novosti“.
Što se tiče dolazećih letova, kako se dodaje, najčešći razlog problema sa prtljagom je kratko vreme presedanja između dva leta na tranzitnom aerodromu, dok putnici koji odlaze konkretno iz Beograda izuzetno retko putuju bez prtljaga.
Sve neprispele prtljage Aerodrom potražuje tokom pet dana od prijave i formiranja zapisnika. Nakon tog perioda, traganje za prtljagom prelazi u nadležnost avio-kompanije čije usluge je putnik koristio, pa se može obratiti avio-kompaniji.
Problem i kašnjenje letova
Značajne probleme u poslovanju ima i „Er Srbija“, gde ukazuju da su skoro sva kašnjenja njihovih aviona posledica problema na aerodromima do kojih lete.
„Situacija u putničkom avio-saobraćaju je u ovom trenutku do te mere izmenjena da se kašnjenje do jedan čas više i ne smatra kašnjenjem, već počinje da se podrazumeva, što inače do sada nikako nije bio slučaj u civilnom vazduhoplovstvu“, kazao je Boško Rupić, direktor za komercijalu i strategiju „Er Srbije“.
Prema procenama većine stručnjaka, smatra se da će problemi u avio-saobraćaju, kašnjenja i otkazivanja letova potrajati do kraja letnje sezone. Kada se letnja sezona završi, avio-kompanije, ali i druge firme koje su deo sektora, moći će da svedu račune i da izračunaju kolike gubitke su imale. Sva kašnjenja i otkazivanja dovode i do povećanja žalbenih zahteva putnika, ali je o pravim efektima još uvek rano govoriti.
Avio-kompanije imaju tačno isplanirane resurse za obavljanje planiranog saobraćaja, kada je reč o avionima, ali i o letačkim i kabinskim posadama.
„Avio-kompanije ne mogu da imaju neograničeni broj rezervnih posada, koje bi mogle da pokriju veliki broj neregularnosti u saobraćaju“, dodao je Rupić.
Podseća se da je „Er Srbija“ zbog najave sa londonskog aerodroma „Hitrou“ da usluga u pojedinim terminima neće biti moguća, bila prinuđena da otkaže popodnevne letove subotom i nedeljom. I amsterdamski „Šipol“ zahteva da smanje broj sedišta u ponudi.
„Usled limitiranja broja putnika po letu, dolazi do još jedne apsurdne situacije — pojedinim prekobrojnim putnicima sa kupljenim kartama ukrcavanje će biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dodeljene kvote za konkretne dane, iako će na tim letovima zapravo ostati prazna sedišta“, ukazao je Boško Rupić.