Kako je precizirao, radi se o proizvodnji putničkih automobila.
„Sa populacijom od oko 400 miliona ljudi i tržištem od najmanje 800 miliona u susednom regionu, ove tri zemlje mogu imati odgovarajuće tržište za svoj proizvod ili proizvode“, istakao je Nadžafi-Maneš.
Po njegovim rečima, među prednostima takvog projekta je to što bi te tri zemlje isporučivale sve delove koji su neophodni za proizvodnju automobila. Pored toga, ne bi bilo potrebe da se menjaju bilo kakve valute zbog isporuke rezervnih delova, a prednost je i dostupnost odgovarajućih izvoznih tržišta.
„Turska obezbeđuje godišnji izvoz auto-delova u vrednosti od preko 12 milijardi dolara. Rusi takođe imaju visoke tehničke i tehnološke mogućnosti, posebno u oblasti teških vozila. Fabrike i proizvodne linije za sklapanje različitih automobila, koje postoje u Iranu, pored naših sposobnosti u dizajnu jedan od faktora koji bi nas mogli podstaći da pretvorimo ovu ideju u izvršni projekat“, rekao je Nadžafi-Maneš.
Prema poslednjem izveštaju, koji je objavila Međunarodna organizacije za proizvodnju automobila, Iran je na 19. mestu u svetu po proizvodnju automobila u 2021. godini.