VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
Prihod od digitalnog oglašavanja je ono što većinu internet usluga čini besplatnim za korišćenje, a da bi kompanije znale kome da plasiraju određeni oglas, prikupljaju njihove podatke.
Podaci se dele između brokera koji deluju u ime onih koji žele da postavljaju oglase, u stvarnom vremenu, dok se veb-stranica učitava ispred nekoga ko je posećuje. Sami brendovi u reklamama nisu uključeni u taj proces.
Ti podaci sadrže informacije o uređaju na kojem se stranica učitava, neke pojedinosti o tome gde se taj uređaj nalazi i druge informacije kao što su prethodno posećene veb-stranice i njihov predmet.
Sve se to događa automatski, u deliću sekunde, i predstavlja multimilionsku industriju.
Kako prenosi portal „Zimo“, brojke u izveštaju Saveta ne uključuju rezultate od dva najveća tehnološka diva koji se finansiraju od prihoda od oglašavanja — „Mete“ i „Amazona“.
Inače, Irski savet za građanske slobode je pokrenuo nekoliko sudskih sporova protiv industrije koja se bavi digitalnim oglašavanjem, ali i protiv Evropske komisije za zaštitu podataka. Naime, smatraju da se ovakvom praksom digitalnog oglašavanja krši privatnost korisnika, jer niko nikada nije izričito pristao na ovu praksu.