VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
Vozači odavno prelaze sa TNG-a na druga goriva. Stručnjaci ističu da je potrošnja TNG-a opravdana za vozače kada maloprodajna cena ne prekoračuje 50% od maloprodajne cene benzina. Iz razlike u ceni vozači “pokrivaju” troškove konverzije motora, povećanu potrošnju za oko 15-20% po pređenom kilometru (u odnosu na vozila na benzinski pogon) i periodični troškovi atesta za opremu. Korisnici TNG-a su spremni na trošak konverzije motora kada se ulaganje isplati u roku od dve do tri godine, kroz uštede na ceni TNG-a u odnosu na benzin, a period posle povrata ovog ulaganja do isteka životnog veka vozila čini uštedu za korisnika.
Međutim, početkom 2021. godine, ovaj indeks je iznosio oko 54%, a danas već iznosi 57%. Država je, da podsetimo, smanjila akcizu na benzin a na TNG nije. Na cenu, takođe, utiču i drugi faktori, jer oko trećine potrošnje TNG-a se uvozi, a evidentno je i konstantno poskupljenje sirove nafte i prirodnog gasa, od kojih se TNG proizvodi.
O svim ovim faktorima, odnosno, o tome kako njihove negativne efente prevazići predstavnici Udruženja za TNG razgovaraju sa nadležnima u Vladi Srbije.
O tome) kako da TNG ne bude više u zonu ekonomske neopravdanosti za vozače, da njegova upotreba doživi renesansu, umesto potpunog istiskivanja sa tržišta u današnoj emisiji “Energija Sputnjika” Jelica Putniković razgovara sa Ivanom Brajovićem, predsednikom Udruženja za tečni naftni gas (TNG).
„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi Jelica Putniković, stručnjak za energetiku.
Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog ponedeljka u 21.00.